محصول شیره آنغوزه می تواند از کهگیلویه و بویراحمد به مقصد کشورهای هند و فرانسه صادر شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۴۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
رییس اتاق بازرگانی استان گفت: با تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زمینه گیاهان دارویی شرایط استحصال شیره این گیاه ارزشمند در استان فراهم است که برای آن به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه فراوری این گیاه برای مصارف مختلف صنعتی و خوراکی استفاده می شود اضافه کرد: در صورت حمایت از سرمایه گذاران شاهد رونق تولید گیاهان از جمله آنغوزه در استان باشیم.
معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه ظرفیت ها برای توسعه کشت و تولید این دست گیاهان در استان فراهم است اضافه کرد: هم اکنون در حدود 204 هکتار از اراضی باغی بدون در نظر گرفتن ظرفیت مراتع مستعد استان، گیاهان دارویی کشت شده که پیش بینی میشود به 300 هکتار هم افزایش یابد.
عسکری افزود: 93 نفر در زمینه کاشت و برداشت گیاهان دارویی در استان فعالیت می کنند که ارزش تولیدات آنان در سال گذشته بالغ بر 310میلیارد ریال بوده است.
وی بابیان اینکه دولت خرید محصولات گیاهان دارویی را تضمین می کند پیش بینی کرد: امسال نیز 450تن محصولات و فراورده های گیاهان دارویی در استان تولید و خریداری شود که بخشی از آن به کشور های دیگر صادر می شود.
ارسال نظرات