معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت: از دولت و مجلس درخواست داریم که بخشی از هزینه‌های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی را تامین کنند چراکه تامین نشدن این هزینه‌ها برای دانشجویان مهارتی، محدودیت ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۴۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
سیداحمدرضا پیش‌بین، در آئین جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علمی ـ کاربردی استان در سالن شهید چمران یاسوج، گفت : امسال دانشگاه علمی ـ کاربردی در ۵ هزار و ۵۰۰ کدرشته محل پذیرش دانشجو دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی ـ کاربردی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت‌های این دانشگاه خالی مانده است، افزود: موقع تکمیل ظرفیت دانشجویان متقاضی در دوره‌های آموزشی ـ مهارتی این دانشگاه پذیرش خواهند شد.
وی بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه مهارتی باشند، اما تاکنون ۵۰ درصد این مهم محقق شده است و باید در دو سال باقی مانده برنامه ششم توسعه، تلاش کنیم که به ۳۰ درصد پیش بینی شده برسیم.
پیش‌بین با اشاره به اینکه دانشگاه علمی ـ کاربردی با ایجاد ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت کار خود را انجام داده، اظهار کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی با ۱۰ درصد افزایش، کمترین افزایش شهریه در بین دانشگاه‌های کشور را داشته است، ضمن اینکه این مسئله در راستای تحقق اهداف برنامه ششم بوده تا بتوانیم دانشجویان مهارتی را جذب کنیم.
وی ادامه داد: از دولت و مجلس درخواست داریم که بخشی از هزینه‌های مهارتی را که نسبت به دوره‌های نظری بالاتر است، تامین کنند؛ چراکه تامین نشدن این هزینه‌ها برای دانشجویان مهارتی محدودیت ایجاد کرده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با بیان اینکه ۴۸۸ انجمن علمی، ۴۷۰ کانون فرهنگی و حدود ۱۰۰ انجمن ورزشی در مراکز علمی ـ کاربردی سراسر کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: برای اولین بار در سال‌جاری ۴۳ نشریه دانشجویی در مراکز علمی ـ کاربردی کشور مجوز گرفته‌اند که امیدواریم این تعداد تا پایان امسال دو برابر شوند.
پیش‌بین از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان علمی ـ کاربردی ۱۳ آبان امسال در شهر قم خبر داد و بیان کرد: همچنین در روز ۱۶ آذرماه، سومین جشنواره مناظره دانشجویی، دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور با همکاری جهاددانشگاهی در شهر یزد برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات