سپاه درحفاظت و حمایت از محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد لحظه ای درنگ نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۳۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
نشست مشترک و همکاری دوجانبه حفاظت محیط زیست با سپاه در بیست و هشتمین روز از مهرماه ۹۸ درمحل دفتر سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان برگزار شد.
براساس این گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درابتدای این نشست، ضمن اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانسته گفت: براساس این قانون همه مردم و دستگاه‌های اجرایی مکلف به تلاش برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی عمومی هستند.
اسدالله هاشمی درادامه ایران را از محدود کشور‌هایی دانستندکه در آن یک اصل از قانون اساسی به موضوع حفاظت از محیط زیست اختصاص یافته است و تأکید مقام معظم رهبری بر حفاظت از محیط زیست را از اهمیت والای محیط زیست عنوان کرد.
وی در ادامه رهاسازی سالانه حجم بالایی از زباله در طبیعت، افزایش روز‌های آلوده هوای، خشکیدگی و زوال جنگل‌های بلوط را از جمله مهمترین مشکلات زیست محیطی دانستند و آموزش و فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتار‌های زیست محیطی افراد جامعه با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود را از مهمترین گام‌ها در جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.
در ادامه این نشست سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان، ضمن بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست و نقش آن در سلامت زندگی جانداران، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر جهش بسیار خوبی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی انجام شده است.
فرمانده سپاه فتح استان ضمن اعلام همکاری همه جانبه سپاه در جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: سپاه در حفاظت و حراست از محیط زیست لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد، چرا که معتقداست محیط زیست امانت نسل‌های آینده بوده که باید در امانتداری آن کوشا باشیم.
وی در ادامه برگزاری جلسات هفتگی بسیج، طرح‌های فرهنگی حلقه صالحین و طرح هجرت، بسیج عشایری و توانمند سازی اعضاء بسیج و ارائه آموزش‌های زیست محیطی به عموم توسط نیرو‌های بسیج را ظرفیت‌های مناسب برای اشاعه فرهنگ محیط زیست عنوان کرد.
ارسال نظرات