خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: وظیفه یادگیری را نباید به خانواده ها سپرد و این مصداق بی عدالتی است.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۰۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مریم حدادی در جمع مسئولان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سالن جلسات این اداره با بیان اینکه معتقدم همه کسانی که مسئولانه در آموزش ابتدایی تلاش می‌کنند؛ جزو تصمیم گیرندگان این حوزه هستند اظهار کرد: اصل "راهبری آموزشی" بیش از هر چیز، بر عهده آموزگاران و مدیران خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه "تغییر" در آموزش و تفکر، گفتمان غالب ما (آموزگاران، کارشناسان و مدیران) باشدافزود: در تصمیم گیری‌های کلان استان؛ همیشه رعایت عدالت و قانون در دستور کار ماست و سلیقه‌های فردی و منطقه‌ای در آن نقشی ندارد و در دیدگاه ما شرق و غرب استان یکسان هستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: "عدالت آموزشی" بسیار مهم است و خوشحالم که در شاهرود این اتفاق افتاده است و با تصویب مجلس به احتمال زیاد در سال آینده تنوع مدارس از بین خواهد رفت.
حدادی خاطر نشان کرد: وظیفه یادگیری را نباید به خانواده‌ها سپرد، این مصداق بی عدالتی است که بعضی از مدارس والدین را درگیر یادگیری می‌کنند، سطح توانایی والدین برای انجام چنین امر مهمی یکسان نیست!
وی تصریح کرد:ما "برنامه درس ملی " داریم که باید به عنوان زمینه و محتوای مسابقات هنری و فرهنگی دانش آموزان مثل سرود، نقاشی و  قرار گیرد و لازم است کتاب‌های درسی را با چنین فعالیت‌هایی جذاب کنیم.
حدادی ادامه داد: از آموزگارانم می‌خواهم روش‌های تدریس را فعال کنیم، روش‌های تدریس باید کودک محور و مهارت محور باشد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه "آموزش " هنوز تحول جدی را تجربه نکرده است گفت: صنعت و تکنولوژی تحولی عظیم‌تر را پشت سرگذاشته اند.
وی اضافه کرد: "بسته انتظارات" از مدرسه، مغایرتی با مدرسه محوری ندارد، ما از مدیران می‌خواهیم برنامه محور عمل کنند و برنامه "تدبیر " مدرسه را تدوین، اجرا و پاسخگوی آن باشند.
حدادی ادامه داد: نظارت و ارزیابی، امری ضروری واجتناب ناپذیر است و هدف آن "مچ گیری" نیست، نظارت در آموزش، "بالینی" و به معنای همراهی و راهنمایی است.
وی افزود: هرگز از آمار کمیتی، استقبال نمی‌کنم، ما دنبال "کیفیت " هستیم نه کمیت، مدرسه، بستر رقابت زدایی است و مشوق همدلی و همبستگی است، از مقایسه بپرهیزید.
علی اصغر رضایی معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیر در این نشست با اشاره به اینکه پایِ کار در حوزه آموزش ابتدایی برای تحقق سند تحول بنیادین در مدارس ایستاده ام گفت: معتقدم آموزش ابتدایی، از دوره پیش دبستانی شروع می‌شود و باید به این حوزه توجه لازم را داشته باشیم.
وی خطاب به طراحان بالادستی طرح‌ها افزود: "اصلاح طرح‌ها بسیار زمان بَر است و در تدوین جامع و بی نقص برنامه‌ها دقت کنیم.
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال گذشته، شاهرود تلاش‌های خود را برای تحقق" مدرسه صالح" آغاز کرده است افزود: "پالایش" به معنای حذف عوامل مخل تربیتی از مدرسه (فضای آموزشی، کتاب درسی، معلم...) و کلید واژه‌ای مهم برای دستیابی به مدرسه صالح است.
وی با بیان اینکه نباید تعدد برنامه‌ها و طرح‌ها موجب کاهش قدرت مدیر در حذف عوامل مخل آموزش مدرسه شده و "مدرسه محوری " را ناکارآمد کند گفت: حجم برنامه‌ها رابطه معکوس با قدرت تصمیم گیری مدیران دارد.
موسوی با اشاره به اینکه مدارس نمی‌توانند مجری یکسان برنامه‌ها باشند افزود: مدرسه روستایی، مدرسه مسکن مهر با مدرسه خاص متفاوتند!
وی ادامه داد: بحث رضایت شغلی نیروی انسانی شاغل در تحقق مدرسه صالح نباید غافل شویم، همکاران ما باید در مورد طرح‌ها و برنامه‌ها اقناع شوند و رضایت آن‌ها مهم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها