فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم سپاه پاسداران توجه به محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان است گفت: خوشبختانه در طول این چند سال اخیر به ویژه برنامه های ذیل کنگره این موضوع به خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۰۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در سومین جلسه گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت:سپاه پاسداران یک جریان انقلابی است که مقام معظم رهبری همواره از عملکرد سپاه رضایت داشته اند و تأکیدات ایشان بر تقویت این نهاد عملیاتی همواره باید در دستور کار باشد.

کریمی با اشاره به اینکه امروز یکی از برنامه های راهبردی و مهم سپاه پاسداران توجه به محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان است گفت: خوشبختانه در طول این چند سال اخیر به ویژه برنامه های ذیل کنگره این موضوع به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم با قوت کارها و برنامه های کنگره با همان ساختارها را ادامه دهیم چراکه مجموعه ستاد کنگره یک تاییدیه مهم از فرمانده معظم کل قوا دارد و ما باید کارها را به نحو بهتری پیش ببریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تهیه و چاپ ۱۳۲ عنوان کتاب تا زمان کنگره اقدامی شایسته بود افزود: کار تهیه باقی آنها نیز باید با قوت ادامه داشته باشد و ۱۶۰ عنوانی که برنامه ریزی شد به اتمام برسد.

کریمی اضافه کرد: در راستای تهیه کتبی که برای کنگره آماده شدند بیش از ۱۶ کارشناس تخصصی از جمله ادبیات، نظامی، تاریخی، ۱۸ نفر ویراستار، ۱۹ صفحه آراء و طراح جلد و۷۰ محقق و نویسنده تخصصی همکاری داشتند که لازم است از کلیه این عزیزان برای انجام زحمات فراوانی که انجام دادند تشکر کنیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز مهم است شیوه توزیع برای در دسترس قرار گرفتن عموم مردم از کتاب ها است که باید دارای یک مکانیسم مشخص باشد و این ماموریت مهمی است و همانگونه که برای تهیه کتاب ها زحمات فراوانی انجام شده است باید برای توزیع آنها نیز اهمیت خاصی قائل شویم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: هرکدام از این کتاب هایی که باقی مانده اند ظرفیت های ویژه محتوایی دارند و نیاز است برای بهتر دیده شدن یک مراسم رونمایی با حضور خانواده های معظم شهدا و کلیه تهیه کنندگان آن کتاب برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های حوزه ها، مدارس و دانشگاه ها برای معرفی کتاب ها باید به طور ویژه پیگیری شود گفت: چراکه یکی از اهداف مهم ما در کنگره شناساندن امام و شهدا به نسل جوان است و از این ظرفیت ها باید به نحو احسن استفاده کرد.

کریمی افزود: محفل های جمع خوانی کتاب که توسط اداره کل کتابخانه ها راه افتاده ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی کتب کنگره است که باید از این ظرفیت نیز استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: نمایشگاه ملی کتاب در استان مرکزی که طی روزهای آینده برگزار می شود نیز فضای بسیار مناسبی برای کتابخوانی فراهم می کند که ستاد کنگره نیز باید با ایجاد یک غرفه متنوع از این فضا استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مسابقات کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم فرصتی مناسب برای شناساندن شهدا و اقدامات ارزشمند آنها به اهل کتاب است که باید برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شود گفت: نیاز است شیوه نامه ای کامل برای اطلاع رسانی و فعالیت در فضای مجازی تنظیم شود تا کارها و سایر پیشنهادات فعالان فضای مجازی و رسانه ای به طور عملیاتی پیگیری شوند.

کریمی با بیان اینکه افتخار کنگره شهدای استان مرکزی این است که برای اولین بار یک سرکشی جامع از خانواده های معظم شهدا انجام داد بیان کرد:سرکشی و بازدید مستمر از خانواده های معظم شهدا یک وظیفه شرعی و قانونی است که بر عهده ما گذاشته شده و باید این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: سرکشی از خانواده ای معظم شهدا نیز از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است و مسئولین همه باید این وظیفه را به نحو شایسته ای انجام دهند.

وی ادامه داد: بازدید از خانواده هایی که باقی مانده باید با قوت بیشتری ادامه دار باشد و در پایان این کار خداپسندانه باید یک آمار دقیق از وضعیت خانواده های شهدا جمع آوری شود تا بتوانیم یک نگاه کامل از وضعیت معیشتی آنها در دسترس داشته باشیم.

کریمی توجه به خانواده های معظم شهدا و محرومین را از تاکیدات ویژه فرمانده کل سپاه دانست و اظهار کرد: می توانیم با آماری که از وضعیت خانواده ها به دست می آوریم برای این خانواده های اقدامات لازم را انجام دهیم و برخی مشکلات آنها هم با مسئولین کشوری رایزنی داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص راه اندازی گنجینه شهدا نیاز است یک هماهنگی بین سایر ادارات و کارخانجات استان با اقشار بسیج انجام شود و اگر در اداره یا کارخانه ای گنجینه ای موجود است برای تقویت آن برنامه ریزی و اگر هم وجود ندارد مطالبه برای راه اندازی آن انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات