معاون استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و رعایت عدالت در همه لایه‌های جامعه گفت: تکریم ارباب رجوع و مردم در همه سطوح جامعه لازم است در حد شعار خلاصه نشود بلکه لازم است عملیاتی و درون سازی شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۷۹۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مجید خورشیدی صبح امروز در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان بوشهر با تاکید بر توجه به تکریم ارباب و رجوع در دستگاه‌های اجرایی و اداری اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و مردم در همه سطوح جامعه باید در حد شعار خلاصه نشود بلکه باید عملیاتی و درون سازی شود.

وی با تاکید بر این نکته که رعایت حقوق شهروندی یکی از دیگر از ضروریات جامعه است افزود:شناخت حقوق شهروندی امری مهم و ضروری است که مردم در جامعه دارای چه حقوقی هستند و تحقق ارائه خدمات حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر پرداخت حق شهروندی در جامعه خاطر نشان کرد:در این راستا ضمن آسیب‌شناسی باید توجه ویژه به آموزش و فرهنگ سازی شود.

خورشیدی، به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران اسلامی پرداخت و گفت: هر چند این تحریم‌ها مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کرده، ولی سوء مدیریت‌ها می‌تواند بر مشکلات مردم بیافزاید.

وی با بیان اینکه مردم تحمل تحریم‌های اقتصادی دشمن می‌کنند تصریح کرد: هرچند مردم تحمل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی می‌کنند، ولی تحمل رفتارها، سوء مدیریت‌ها، تصمیم‌های نادرست و کج سلیقه‌ای برخی افراد در دستگاه‌ها نمی‌کنند که در این راستا رعایت حقوق شهروندی امری مهم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نباید قانون را به ضررمردم تغییر دهیم افزود: بیش از ۶۰ هزار قانون در کشور وجود دارد، کسی موافق نقض قانون نیست، ولی می‌توان بیشترین مداراء در حق شهروند با اعمال درست قانون انجام داد.

خورشیدی با قدردانی از خدمات دستگاه‌های اجرایی در اعمال حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن فرایند ارائه خدمات به شهروندان فواید زیادی دارد، ولی باید حریم خصوصی مردم در حقوق شهروندی رعایت و حفظ شود.
وی، با تاکید بر جلوگیری از نقض حریم خصوصی در رعایت حقوق شهروندی گفت:در راستای ارائه خدمات مطلوب، نه تنها باید عدالت رعایت شود بلکه تبعیض مثبت برای افراد کم‌توان و توان‌خواهان استان بوشهر اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، آموزش همگانی حقوق شهروندی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی به عنوان سندی بالادستی و ملی مورد توجه و در این راستا شناسایی موانع و رفع آن‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

پایان خبر/
ارسال نظرات