نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

یشرفت تمدن بشری با کتاب رابطه مستقیم دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پیشرفت تمدن بشری با کتاب و کتابخانه همیشه رابطه مستقیم داشته و تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۷۷۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و رسانه های دیجیتال و مطبوعات با بیان اینکه کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی نقش مهم و موثر داشته و جامعه در پرتو آن بارور شده است، بیان داشت: کتاب به نوعی همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود.
وی افزود: از گذشته تا کنون هم پای هم پیش رفته اند و یکی بر دیگری اثر بخش بوده است.
حجت الاسلام  آل هاشم با بیان اینکه انحطاط هرکدام از اینها یعنی کتاب و جامعه بشری بر آن دیگری اثر گذار است ادامه داد: رشد کتاب و کتابت همواره باعث رشد و ترقی جامعه بشری بوده است.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشری است و گویای تفکرات اجتماعی در دوره های گوناگون نیز به حساب می آید.
حجت الاسلام  آل هاشم کتابخانه ها را هم در تمامی قرون جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: کتاب نقش اساسی در تمدن بشری داشته و بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه همیشه یک رابطه مستقیم و تاثیرگذار بوده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده اند ادامه داد : تمام همت پیامبران و این نویسندگان این بوده که بشریت را به کتاب و راه روشنی بخش آن رهنمون سازند .
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره آیات قرآنی در این رابطه خاطر نشان کرد : اهمیت این موضوع به قدری است این کتاب الهی به قلم قسم یاد می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار