اقدام آتش به اختیار جوانان مومن و انقلابی شهرستان چگنی /نام شهدا بر تارک کوچه های شهید پرور سبزوار می درخشد

نامگذاری کوچه‌ها با نام شهدای گرانقدر می‌تواند کمترین کاری باشد که برای پاسداشت خون شهدا انجام داده ایم.
کد خبر: ۹۱۸۴۷۵۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نام شهدا بر تارک کوچه های شهید پرور سبزوار مانند یک ستاره می درخشد؛نامشان جاودانه است و جاودانگیشان نشانه ای بر پاسداری از اسلام؛شهدایی که این روزها نامشان بر کوچه ها و خیابانهای شهرها و محله های ما نشسته؛هرکدام برای خود؛خانه ای داشته اند و خانواده ایی؛اما برای دفاع از مرزهای کشور و ارزش‌های اسلام از خانه؛خانواده؛جان و مالشان گذشتند، ثبت نام این شهدا بر تارک خیابان‌هایی که روزگاری در آن زندگی می کردند و امروز خانواده هایشان غریبانه در آن روزگار می‌گذارنند؛کمترین کاری است که می توان برای پاسداشت خون این شهدا انجام داد.

 

نامگذاری خیابانها و کوچه ها نشان دهنده فرهنگ و اعتقادات یک منطقه است و این اسامی می توانند شیوه ای مناسب برای تبلیغ و ترویج فرهنگی خاص باشند؛نامگذاری خیابانها و کوچه ها باید به گونه ای باشد که با بردن نام آنها مفاهیم و ارزشهای خاص در ذهن فرد خطور و تقویت شود.

 

همواره در همین راستا سپاه شهرستان چگنی حوزه مقاومت بسیج ام البنین(س) وپایگاهای صدیقه کبری( الگو) پایگاه شهید مطهری ودهیاری روستای با اهداف توسعه، ترویج ونهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت در روستای شهید پرور سبزوار به خصوص بین جوانان ونوجوان خیابانها وکوچه ها را به نام ۱۱شهید بومی این روستا مزین نموده اند.

 

سرهنگ منصور کریمی، فرمانده سپاه شهرستان در این مورد گفت:صاحب اصلی این نظام و انقلاب خانواده شهدا هستند .

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما از زمان حمله به مدرسه فیضیه قم آغاز شد، گفت:کشور ما مظلوم بود و همه کشورها حامی رژیم عراق بودند ؛که شهدای ما در عین قدرت مروت داشتند و همه ی ما در این عرصه زمانی، موظف هستیم زنده داشتن یاد شهدا کمتر از خون شهدا نیست.

 

مسئول عقیدتی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان،حجت الاسلام و المسلمین محسن رمضانی نیزافزود:دفاع مقدس در مضامین ادبیاتی ما به ؛هشت سال محدود شد؛اما دفاع مقدس ریشه در ظلم ستیزی انبیاء الهی و ائمه دارد.

 

 

وی با اشاره بهمزین شدن نام کوچه‌ها به نام شهدای گرانقدر این سرزمین افزود: دلیل نامگذاری کوچه‌ها به نام شهدا این است که وقتی از این کوچه‌ها گذر می‌کنیم؛بدانیم که امنیت شما مرهون نام شهدای انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود:شهدا برای تعصی از حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت را پیشه زندگی خود قرار دادند و تا پای جان رفتند .

 

وی تصریح کرد:خون شهدای ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست؛ شهید از بالاترین سرمایه زندگی اش یعنی جان خویش می‌گذرد تا در راه خدا و از بین بردن ظالمان و کافران از دین اسلام دفاع کند؛شهادت بالاترین درجه ای است که انسان می تواند به آن برسد تا از مقربان درگاه الهی شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات