مراسم اربعین حسینی با حضور فرماندهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، کارکنان و سربازان در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج بردسکن برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۹۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این مراسم که با قرائت زیارت اربعین همراه بود حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سخنانی بیان داشت: انسان هرچه قدر هم پرت شود وقتی در پرتوی نورانیت امام حسین (ع) قرار می‌گیرد وضعیتش تغییر کرده و هدایت می‌شود به همین خاطر است که فرمودند ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه.
 
این مربی عقیدتی در ادامه به ذکر نمونه‌هایی از افرادی پرداخت که در گذشته انسان‌های خوبی نبودند، ولی در مسیر حسین (ع) که قرار گرفتند و به کلی تغییر کردند و نامشان در تاریخ ماندگار شد. افرادی مثل شاهرخ ضرغامی که یک مشروب فروش بود، علی گندابی، رسول ترک، طیب حاج رضایی، و... که حسین (ع) را شناختند و باور کردند و عاقبت به خیر شدند.
 
این هادی سیاسی همچنین به روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اشاره کرد که فرمودند من درختم و فاطمه شاخه‌های این درخت، علی شیره آن و حسن و حسین ثمره و میوه این درخت هستند؛ و در تفسیر این روایت گفته شد که هرکس از این درخت امامت و ولایت، حسینی، فاطمی، مهدوی جدا شود مرگ تدریجی دارد یعنی جسم او زنده است، ولی روح او مرده.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشاراتی به خاطرات شهدا که ادامه دهنده راه امام حسین (ع) بودند کرد.
 
لازم به ذکر است مداحی و سینه زنی و صرف صبحانه از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها