مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه نظر آباد؛

شیطان منتظر است تا پاداش درد و ناراحتی سفر اربعین را بگیرد

حجت الاسلام اسکندری: جهان از حضورمیلیونی زائران در مراسم اربعین بهت زده شده است حتی مورخان غیر مسلمان از این حضور میلیونی در شرایط سخت و دشوار عراق تعجب کرده و از آن بهت زده شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام حمید اسکندری نماینده ولی فقیه سپاه نظر آباد در گفتگو با بسیج گفت: گاهی خدا برای بخشیدن به دنبال بهانه می گردد. البته آن طرف قضیه را هم باید دقت کنید که شیطان هم منتظر است تا پاداش تمام این درد و ناراحتی شما را با یک چرخش زبان بگیرد و به دیگری بدهد! مراقب شیطان باشید، با گناهان عادی یک سال زمان می برد تا ثواب این زیارت محو شود، اما گناهانی مثل غیبت را که اغلب افراد آن را گناه تلقی نمی کنند - تهمت را گناه می دانند اما غیبت را نه - حسنات را منتقل می کند. رنج و سختی اش را تو تحمل کرده ای، پاداشش به فردی که غیبتش کرده ای منتقل می شود!

وی افزود:حضور، در پیاده روی اربعین اصل است، برخی گمان می کنند که این پیاده روی در اربعین اصل است، در حالی که نه، در واقع "حضور" شما اصل است. این که شما در این لشکر انسانی بیست و پنج میلیونی حضور داشته باشید. قسمت هایی را به عنوان تبرک پیاده می آیید، برخی قسمت ها را هم به دلیل خستگی با ماشین می آیید. هیچ اشکالی ندارد، انسان تا جایی که بتواند توانش را می گذارد. فلسفه این پیاده روی هم پیرو پیاده روی حضرت زینب(سلام الله علیها) است. در واقع همان قافله ای که اکثرا هم زن بودند و بعد از آن ها، حضور جابر در این پیاده روی است.

حجت الاسلام حمید اسکندری بیان کرد: اربعین، عبادت سیاسی است.هر سختی هم که در این سفر داشته اید، مأجور است. در این زیارت، این که بتوانی وارد خود حرم و صحن شوی شرط نیست. گاهی شکل توسل های ما متفاوت می شود. گاهی توسل به شکل زیارت و نماز است، اما این توسلی که ما در حال حاضر داریم همان طور که حضرت آقا(حفظه الله) هم تاکید داشتند، یک عبادت سیاسی است! درد و سختی هایی را هم که متحمل می شویم، قطعا به پای کفاره گناهان نوشته می شود.

وی گفت: سفر اربعین حسینی جزءمعدود سفرها و معنویت هایی است که اگر کسی به شما التماس دعا گفته، واقعا او را دعا کنید، چون می توانی بگویی که برای رسیدن به آن زحمت کشیده ای ضمن این که در همین راستا وقتی خوب نگاه می کنیم، می بینیم باز هم نسبت به خیلی ها عقب هستیم؛ نسبت به افرادی که دارند خدمت می کنند و کار انجام می دهند عقب هستیم، اما باز هم بسیار خوب است.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: سفر اربعین باید یادآور قسمتی از تاریخ باشد. دینداری اتفاق نمی افتد، مگر از طریق عبرت! قرآن کریم در قریب به صد و شصت و یک آیه، به نظر بر گذشتگان و عبرت گرفتن از آن ها توصیه می کند! در مسیری که می آید، از صبح که تازه شروع به حرکت می کند، ذکر می گوید و قرآن و زیارت عاشورا می خواند، حدود دو ساعت که می گذرد کم کم در اثر خستگی ساکت می شود. حتی، صحبت هم نمی کند. این سکوت و تفکر و نگاه، خوب است. افراد بسیاری از این مسیری که شما آمده اید، گذر کرده اند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه نظر آباد در آخر افزود: امیدوارم که حضرت اباعبدالله زیارت همه عزیزانی را که از راه دور و نزدیک به زیارت اربعین آمده اند را قبول کند و معرفت اربعین را در دلهای ما قرار دهد و اگر عمری بود سال دیگر تمام عاشقان خود را به صحن و سرای خود بطلبد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار