خبرهای داغ:
کاروان پیاده «جاماندگان قافله اربعین» طبق سال‌های گذشته از شهرها و روستاهای اطراف برای عرض ارادت و عزاداری امام حسین(ع) رهسپار آستان علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان شدند.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۶۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، اربعینی دیگر آمد و جاماندگان این قافله در حالی که اشک از چشمانشان سرازیر بود با پای پیاده خود را به آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) رساندند تا در جوار فرزند بلافصل پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سر و سینه بزنند.

موکب‌های مختلفی در طول مسیر پیاده‌روی به یاد موکب‌های در مسیر کربلا از زائران فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) پذیرایی می‌کردند و پیر و جوان در حد توان خود به زائران خدمت می‌کردند و از جان مایه می‌گذاشتند و به یاد لب‌های تشنه سیدالشهدا(ع) و علمدار دشت کربلا به زائران خسته دل جرعه‌ای آب می‌رساندند.

حال و هوای کربلای ایران حسینی بود و هر کس زیر لب ندای یا حسین (ع) و یا زینب (س) را زمزمه می‌کرد و به یاد امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و اسرا اشک می‌ریخت؛ حال و هوای عجیبی حکم فرما بود گویی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به زائران امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) نگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام اصغر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه کربلای ایران میزبان کاروان‌های پیاده اربعین حسینی است اظهار داشت: در این روزها که دل همه عاشقان راهی کربلا است جاماندگان حرم امام حسین(ع) با پای پیاده به کربلای ایران شتافتند.

وی ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اهمیت زیارت امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال افزود: آن حضرت فرمودند هر کس برادرم سلطان علی را در اردهال زیارت کند همانند کسی است که جدم حسین(ع) را در کربلا زیارت کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ابراز داشت: فرموده امام صادق(ع) از یک طرف و از طرف دیگر ثواب پیاده‌روی اربعین سبب شده تا جاماندگان کربلا در قالب کاروان‌های پیاده‌روی به کربلای ایران مشرف و عرض تسلیت به حضرت علی بن باقر(ع) داشته باشند.

وی گفت: کاروان‌های پیاده از شهرهای آران و بیدگل و نیاسر و به ویژه جوشقان و استرک و روستاهای منطقه اردهال که مسیرهای طولانی را با پای پیاده طی کردند قبل از ظهر اربعین به حرم مطهر مشرف شدند و پس از اقامه عزا به قرائت زیارت پرفیض اربعین پرداختند.

توسلی ضمن اشاره به پذیرایی ویژه موکب‌های در مسیر پیاده‌روی از زائران امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: ده‌ها موکب خودجوش مردمی در منطقه اردهال و بلوار حرم اردهال از روزقبل از اربعین با توزیع نذورات خود از مردم در مسیر پیاده‌روی میزبانی کردند.

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینه یکی از روزهای تاریخی، روز اربعین حسینی است، اظهار داشت: در این روز اراده شیعیان بر آن است که آن جایگاه که برای امام حسین(ع) بیان شده محقق کنند و بر همین اساس این حماسه پرشور اربعین را خلق کردند.

حجت‌الاسلام محمد عباسی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نشان داد که راه اباعبدالله الحسین(ع) تازه است، افزود: راه امام حسین(ع) راه هدایت و دلدادگی به خدای متعال است و اسلام به دلیل شهادت سومین اختر تابناک و آسمان ولایت و امامت و اصحابش و اسارات خاندانش زنده نگه داشته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها