خبرهای داغ:
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان :
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: در قرآن کریم آمده است اى مردم! از آنچه در روى زمین از حلال و پاکیزه است تناول کنید و از وسوسه‏ هاى شیطان پیروى ننمایید؛ زیرا که او دشمن آشکار شما است.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۵۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، حجت الاسلام والمسلمین علی رئیسیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در سخنرانی بین الصلاتین به مناسبت روز جهانی غذا مطالبی بیان نمود .

وی در ادامه به معنی کلمه طیب اشاره نمود و افزود: طیب بنابر نقل ، به چیزهای پاکیزه گفته می شود. این منظور ضمن پذیرش این معنا، معتقد است، طیب در معنای وسیعی کار برد دارد و در موارد گوناگون معنایی متناسب با آن مورد نظر است. طعام طیب یعنی غذای حلال، و زن پاک؛ یعنی پاک دامن و عفیف. در قرآن "الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبات‏"، به همین معنا آمده است.


وی با اشاره به آیه 168 سوره بقره  افزود: "یا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلالًا طَیِّباً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ"؛ اى مردم! از آنچه در روى زمین از حلال و پاکیزه است تناول کنید و از وسوسه‏ هاى شیطان پیروى ننمایید، زیرا که او دشمن آشکار شما است.

علی رئیسیان در ادامه افزود؛ جواز خوردن 2 شرط دارد: یکى حلال بودن که حق دیگران در آن نباشد و دیگرى دلچسب و طبع پسند بودن که مورد نفرت نباشد.

وی همچنین به آیه 4 سوره مایده اشاره  و افزود: برشما گوشت مردار ، گوشت خوک و ذبحی که بدون نام خدا  باشد حرام است که منظور قرآن هم غذای روح است و هم غذای جسم انسان است.

وی درپایان خاطرنشان کرد : از رسول خدا سوال شد که چرا دعایمان مستجاب نمی شود که ایشان فرمودند :اگر می خواهید دعایتان مستجاب شود غذای خود را پاک کنید و غذای حرام در شکم و درون بدن خود نکنید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها