خبرهای داغ:
کاشان - یک استاد حوزه با اشاره به مذاکرات برخی از مسئولین با بیگانگان گفت: روح حاکم بر هر مذاکره ای باید اربعینی و تجلی عزت و اقتدار ایران اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۴۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین صابری اراکی در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات» یک حدیث قدسی است، اظهار داشت: این حدیث بر عرش الهی در هنگام معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) نوشته شده بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب هدایت بشریت است، ابراز داشت: با توجه به آیات ابتدایی سوره بقره متوجه می شویم که قرآن برای انسان های پرهیزگار و متقی هدایتگر است.

این استاد حوزه تصریح کرد: علاوه بر قرآن کریم  عترت و اهل بیت پیامبر عامل دیگر  در هدایت انسان ها هستند. نقش هدایتگری قرآن باعث شده است که این کتاب الهی توسط دشمنان هدف گرفته شود.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به وقایع جنگ صفین اظهار داشت: در جنگ صفین قرآن های صامت توسط خوارج بر سر نیزه رفت و در حوادث عاشورا و کربلا سر قرآن ناطق که همان امام حسین  (ع) بود بر سر نیزه ها رفت.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه نیاز است تا مسئولین، مردم و خانواده ها قرآنی باشند، ابراز داشت: آنچه در یک جامعه اسلامی می تواند زمینه رشد و پیشرفت و تعالی را فراهم آورد آموزه های قرآنی و ولایت اهل بیت است.

این استاد حوزه با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی و حضور خیل مشتاقان و عاشقان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین تصریح کرد: امام حسین(ع) برای تمام ابعاد زندگی مردم و خانواده ها و همچنین مسئولین چراغ هدایت است.

وی تصریح کرد: مسئولینی که خواهان مذاکره با بیگانگان هستند باید بدانند که مذاکرات آن ها باید برآمده از اهداف قیام عاشورا و امام حسین(ع) در کربلا باشد.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به اینکه هدف اصلی از قیام امام حسین(ع) عزت و اقتدار و همچنین زیربار ظلم نرفتن بود، افزود: مقامات مسئول باید در مذاکره با بیگانگان عزت و اقتدار ایران و ایرانی را سرلوحه همه امور خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها