خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی، گفت: بخش مهمی از این مؤلفه‌ها در بحث زیارت اربعین محقق شده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۴۷۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در روایات عنوان داشت: از زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در روایات به مستحب اکید یاد شده است و در ایام خاصی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اربعین افزون بر بحث زیارت تبدیل به همایش و اجتماعی بزرگ در جهان شده است، خاطرنشان کرد: شیعه و غیرشیعه از ۵ قاره جهان در کربلا حضور پیدا و صحنه‌های گویا و ارزشمندی به یادگار می‌گذرانند با این حال در بحث تمدن سازی اسلامی نیاز به مؤلفه‌های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم.

حجت الاسلام والمسلیمن حسن زاده با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی گفت: بخش مهمی از این مؤلفه‌ها در بحث زیارت اربعین محقق شده است، اجتماع، همدلی و صمیمیتی که دشمنان در پی از بین بردن آن هستند، به برکت اربعین حسینی میان مسلمانان محقق شد.

وی با اشاره به جنگ ۸ ساله تصریح کرد: اگر اربعین، حسین (ع) و سایر عتبات نبودند، جهت رفع کدورت و ناراحتی میان دو ملت ایران و عراق که از سوی دشمنان پی ریزی شد، سال‌ها طول می‌کشید.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مشاهده وحدت، صمیمیت و همدلی مسلمانان و دو ملت ایران و عراق به مناسبت اربعین برای خیلی‌ها سخت و غیرقابل باور است، عنوان داشت: زیارت اربعین باید عمق و محتوای بیشتری پیدا بکند تا شاهد تحول و تغییر رفتاری در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: برگزاری باشکوه اربعین از جنبه سیاسی افتخاری بزرگ برای شیعه است و ان شاءالله از جهت محتوایی، عمق یابد تا شاهد ارتقای فردی و اجتماعی باشیم./

ارسال نظرات
پر بیننده ها