در اربعین حسینی

کوهبنان در اربعین حسینی (ع) در سوگ ماتم است

همزمان با اربعین حسینی مردم کوهبنان طبق یک سنت چند صد ساله پس از اقامه نماز صبح زیارت عاشورا در مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه را قرائت می کنند .
کد خبر: ۹۱۸۴۴۱۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ همزمان با اربعین حسینی مردم کوهبنان طبق یک سنت چند صد ساله پس از اقامه نماز صبح زیارت عاشورا در مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه را قرائت می کنند .

در این روز مردم کوهبنان به صورت خودجوش در حالی که پرچم های یاحسین(ع) ، یا ابوالفضل العباس (ع)و یا فاطمه الزهرا(س) را با خود حمل می کنند در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با طی نمودن مسیرهای طولانی بعضا در حد چهار یا پنج کیلومتر خود را به امام‌زاده سید سلیمان می رسانند .

 

 

دسته جات عزاداری با حضور در حرم امام زاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس بار دیگر با آرمان های بلند شهیدان و امام شهیدان تجدید عهد و پیمان می بندند که با اطاعت از منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای همواره در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی با تمام وجود بایستند .

توزیع آش نذری ، برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در مساجد جامع و سرآسیاب شهر کوهبنان ، برگزاری یادواره شهدای دهستان خرمدشت و روستاهای تابعه ، برگزاری مجالس روضه خوانی و عزاداری در مساجد ، تکایا ، بقاع متبرکه و زینبیه شهرستان ، توزیع شله زرد، آبگوشت و…. نذری ، برگزاری تعزیه توسط گروه تعزیه علی اکبر شهرستان و..از جمله برنامه های روز اربعین در شهر کوهبنان هستند .

همچنین طبق سنت چند ساله مردم کوهبنان اقدام به پیاده روی روز اربعین می کنند که این مراسم از حرم مطهر امام زاده سید سلیمان تا حرم‌مطهر امام‌زاده بی بی عصمت در بلوار بین الحرمین کوهبنان برگزار می شود که عموما با قرائت زیارت اربعین ، سخنرانی ، مداحی ، عزاداری و اقامه نماز جماعت همراه است .

لازم به ذکر است که با برگزاری مراسم روضه خوانی خانگی و مراسم در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه در روزهای پایانی ماه صفر کوهبنان حال و هوای معنوی خاصی به خود می گیرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار