امام‌جمعه فلارد گفت: راهپیمایی اربعین حکایت از آمادگی جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت ارواحنافداه دارد و اربعین حسینی یک جریان لشکر ساز برای امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف است.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۸۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم عزاداری اربعین‌ سرور وسالار شهیدان‌  و یاران با وفایش در فلارد لردگان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام ‌محمود خیری امام‌جمعه فلارد با تسلیت اربعین حسینی گفت: نهضت عاشورا از ابتدای آغاز تا روزی که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به کربلا بازگشتند ، مشعل حاکمیت دین اسلام و غلبه آن بر سایر ادیان شعله ور بود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بر اساس آیه شریفه " هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ " پیامبر خدا را بنیان گذار دین اسلام قرار داد لیکن مسیر غلبه بر سایر ادیان از روز عاشورا شعله ور شد.

امام‌جمعه فلارد ادامه داد: منجی عالم بشریت حضرت امام زمان  ارواحنافداه با بهره گیری از امکانات عاشورایی و هویت اربعینی حکومت جهانی اسلام را برپا خواهدکرد و این حرکت بعد از عاشورا آغاز شد.  

حجت الاسلام ‌محمود خیری افزود: از آنجا که راهب مسیحی با دیدن رأس مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  و مشاهده کردن مظلومیت آن امام بزرگوار مسلمان شد و دیگر به کلیسا بازنگشت و در ادامه در قصر یزید لعنت الله علیه، بزرگ یهودیان پس از آنکه متوجه شد سری که یزید به آن بی احترامی می کند سر مبارک امام حسین علیه السلام  است با تعجب گفت من با آنکه با جد بزرگم داوود نبی علیه السلام  سی و چند جد فاصله دارم یهودیان وقتی به من میرسند تعظیم می کنند ولی شما با پسر پیغمبرتان اینچنین کردید او هم با مشاهده مظلومیت امام حسین علیه السلام مسلمان شد

امام‌جمعه فلارد گفت: اینها نشان می دهد روند جهانی شدن نهضت اسلام ناب و حاکمیت آن بر سایر ادیان در همان اربعین اول و بعد از شهادت حضرت امام حسین علیه السلام  آغاز شد و امروز جاذبه حسینی و حضور میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در راهپیمایی اربعین حکایت از آمادگی جهانی برای ظهور منجی عالم  بشریت ارواحنافداه دارد و اربعین حسینی یک جریان لشکر ساز برای امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف است.

اقامه نماز جماعت ظهر وعصر، تلاوت کلام نورانی وحی، قرائت زیارت اربعین‌،ذکر توسل و ضیافت ناهار نذری از دیگر برنامه های روز اربعین‌بود.

ارسال نظرات