امام جمعه شهرکرد در اجتماع بزرگ اربعین در این شهر گفت: نام امام حسین علیه السلام و قیام عاشورای حسینی جهانی شده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۷۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در اجتماع عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، گفت: امروز خیل مردم ولایتمدار ، مرد و زن ، پیر و جوان  با شور حسینی در مراسم  عزاداری اربعین شرکت کردند تا اعلام کنند ما هم کربلایی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اربعینیان امروز کسانی هستند که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم  فرمودند"من مشتاق دیدار با آن‌ها هستم"، افزود: این افراد کسانی هستند که وعده داده شده سخن و منطق حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در زمانی به جهانیان معرفی می‌کنند که تمام استکبار ، ظلم و ستم دست به دست یکدیگر داده‌اند تا فرهنگ عاشورایی را خاموش کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:امروز نام امام حسین علیه السلام و عاشورای حسینی جهانی شده است و مردم سراسر جهان راه نجات خود را ، حرکت در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌دانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به توطئه های دشمنان در اعتراضات کشور عراق، اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ناامنی در این کشور کاملا برنامه‌ریزی شده بود، این نبود که تنها چند نفر معترض به حکومت عراق در خیابان‌ها آمده باشند ، آنها قصد داشتند حرکت حماسه بزرگ اربعین را کم رنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وقتی آمریکا دید کشور عراق مستقل است با برنامه ریزی دقیق قصد ساقط کردن حکومت عراق و از بین بردن اربعین را داشت، اما تلاش‌هایش راه به جایی نبرد، مردم بصیر با تبعیت از مرجعیت راه خود را از دشمنان جدا کردند و این نقشه شوم دشمنان را هم خنثی شد.

وی گفت: اعتراضات مردمی در عراق از سوی دشمنان به انحراف کشیده شد تا آمریکابر عراق فشار بیاورد تا رابطه خود را با ایران قطع کند ولی عراق زیر بار نرفت و آمریکا از عراق مأیوس شد و عراق در حال الگوبرداری از ایران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمریکا به دنبال این بود که اربعین برگزار نشود ولی مانند تمامی ناکامی های شیطان بزرگ این بار هم تیر آمریکا به سنگ خورد و مردم عراق از آمریکا اعلام بیزاری کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر حکومت عراق تثبیت شده، حشدالشعبی رسمیت قوی‌تری یافته، مردم فهمیدند نباید آب به آسیاب دشمن بریزند و اربعین شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری  به حضور پر شور و حماسی خیل مردم از سراسر جهان اشاره کرد و  افزود: دشمنان برنامه ریزی کرده بودند امسال زائرین را از حماسه اربعین باز دارند اما به فضل خدا این حماسه، شکوفاتر از سنوات گذشته برگزار شد و زائران ایرانی بیش از یک میلیون نفر بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: بصیرت مردم عراق در خصوص دشمنی آمریکا با این کشور روز به روز افزایش یافته است و مردم عزیز عراق به بهترین شکل  ممکن از زائران اربعین حسینی میزبانی کردند .

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: خداوند عنایات بزرگی برای جهان اسلام قرار داده که یکی از این عنایت ها اربعین است ، اربعین حسینی حماسه بزرگی است که باعث هراس دشمنان اسلام شده و یکی از برکات قیام امام حسین علیه السلام است.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی مداحان هیئات مذهبی ، سخنرانی  ، مداحی ، نوحه خوانی ، سینه زنی و قرائت زیارت اربعین  با نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های  اجتماع بزرگ اربعین حسینی در آستانه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

شایان ذکراست: این اجتماع بزرگ به همت شبکه جهانبین به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی و همزمان از  سایر شبکه های صداوسیما بخش شد و مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت غذای نذری خاتمه یافت.

ارسال نظرات