خبرهای داغ:

بیش از ۱۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزدای سرخه اختصاص یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: امسال از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال برای اجرای عملیات آبخیزداری به این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۶۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حمیدرضا همتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث بند‌های سنگ و ملات به حجم چهار هزار مترمکعب و احداث بند تور سنگی به حجم ۹۰۰ مترمکعب، از جمله طرح‌های در دست اجرا در سرخه با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است گفت: اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در حوضه آبخیز آبگرم شهرستان سرخه در دست اجرا است.

همتی با بیان اینکه انتخاب حوضه‌ها به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری براساس شاخص‌هایی مانند میزان فرسایش خاک، وقوع سیلاب وضعیت کم آبی و خشکسالی مناطق هدف و تامین آب آبخوان‌ها انتخاب می‌شوند افزود: کنترل سیل، میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوضه‌های مرتعی و جنگلی را از دیگر شاخص‌ها در انتخاب حوضه برای اجرای عملیات آبخیزداری می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نقاط شهرستان سرخه با سیل خیزی و محدودیت منابع آبی روبرو است و توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در این شهرستان موجب بهبود وضعیت آبی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه تصریح کرد: کنترل رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، استحصال آب‌های سطحی، کاهش سرعت سیلاب و کم اثر کردن خسارت سیل به شهرها، روستا‌ها و زیرساخت‌هایی مانند جاده، راه آهن و اراضی کشاورزی را از جمله اهداف اجرای طرح ها‌ی آبخیزداری برشمرد. شهر سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد و با شهرستان‌های سمنان از شرق و آرادان از غرب و فیروزکوه از شمال و مهدیشهر از شمال شرقی و استان اصفهان از جنوب همسایه است و شهرستان سرخه بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها