خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

باید در زندگی خود به معنای واقعی ولایت اهل بیت(ع) را جریان بخشیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در زیارت اربعین اعلام می‌کنیم امام حسین (ع)، ولی و حبیب خدا است، گفت: این ولایت به این معنا است که در زندگی خود باید به معنای واقعی ولایت اهل بیت(ع) را جریان ببخشیم.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۴۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

باید در زندگی خود به معنای واقعی ولایت اهل بیت(ع) را جریان بخشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی‌موثقی امروز در تجمع بزرگ  اربعین حسینی در میدان امام خمینی(ره) همدان ضمن تسلیت به مناسبت این ایام  اظهار داشت: در زیارت اربعین سه نکته اساسی وجود دارد یکی اینکه امام حسین (ع)، ولی و حبیب خدا است و این ولایت به این معنا است که در زندگی خود باید به معنای واقعی ولایت اهل بیت(ع) را جریان ببخشیم.

وی افزود: آنچه که این خاندان داشت و ما باید به عنوان سنت در زندگی خود مطرح کنیم در قول، عمل، روش وسیرتشان است که باید در زندگی خود رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه زندگی ما باید تابع امام حسین (ع) باشد، تصریح کرد: امام معصوم(ع) ولایت تکوینی دارد یعنی این خاندان دستشان مشکل گشا است چراکه اراده این خاندان، اراده خداوند است.

وی با اشاره به ویژگی کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و در زیارت اربعین مطرح شده است، ادامه داد: آنها کسانی بودند که فریب دنیا را خوردند و این نشان می‌دهد هرکس دنبال دنیا برود از امام حسین(ع) دور می‌شود.

شعبانی ابراز داشت: ویژگی دیگر آنها وابستگی به دنیا است؛ کسی که  گرفتاری به خاک دارد و گرفتار دنیا و هواپرست است می‌تواند حسین بن علی(ع) را به شهادت برساند چراکه هواپرستی و دنیاپرستی ویژگی اطاعت از جبهه کفر است.

 وی بیان کرد: کسانی که امام حسین(ع)را شهید کردند هواپرست و دنیا طلب بودند و اطاعت از کفر انجام دادند و با تبعیت از جبهه نفاق امام حسین (ع) را شهید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این ویژگی‌ها خطرناک هستند، گفت: سومین نکته در زیارت اربعین تسلیم مطلق بودن در برابر ولی خدا است یعنی اگر امام زمان(عج) ما را فرا بخواند برای جهاد آمادگی داشته باشیم و به ایشان لبیک بگوییم.

وی تصریح کرد: امروز ما با حضور در این مراسم اعلام کرده‌ایم برای جهاد و یاری امام زمان(عج) آماده‌ایم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات