مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در قالب بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۹۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: مراسم ویژه اربعین حسینی در قالب بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برجسته‌ترین برنامه طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین، قرائت زیارت اربعین در ۲۸۰ بقعه متبرکه گیلان است، گفت: برگزاری مراسم عزاداری، سخنرانی، اطعام، ایستگاه‌های صلواتی از دیگر مراسم بقاع گیلان در روز و شب اربعین حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه ایستگاه همه واقف باشیم برای مشاوره وقف در ۱۵ بقعه سطح یک مجری طرح بصیرت عاشورایی در روز اربعین دایر می‌شود، افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۱۰ شهریور آغازشده و تا هفت آبان ماه ۹۸ در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان ادامه دارد.

علیزاده با اذعان به اینکه در ۱۵ بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی در گیلان خیمه معرفت برپاشده، تصریح کرد: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان ۱۵ بقعه سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و ۴۴۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند و ۱۹۲ مبلغ و روحانی بومی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان مشارکت دارند.

وی از خدمت‌رسانی نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت‌امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات