حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: دشمنان از همایش بزرگ اربعین حسینی و اتحاد مسلمانان بیم دارند.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۹۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد گفت: همایش بزرگ اربعین حسینی (علیه السلام) و اتحاد مسلمانان موضوعی است که دشمنان از آن بیم دارند و هر کاری می‌کنند تا خللی در آن به وجود آورند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، اعتراضات مردمی در عراق  پیش از اربعین را حساب شده دانست و افزود: آمریکا در این حرکت به‌دنبال قطع ارتباط عراق با ایران و عدم خروج نفت از آن بود، اما عراق با منطق و ظرافت از پاسخگویی به این توطئه‌ها خودداری و آمریکا را مایوس کرد.

امام جمعه شهرکرد بابیان اینکه هدف آمریکایی ها جلوگیری از ادامه حرکت اربعین بود، بیان کرد: آمریکا تمام توان خود را به میدان آورد و حتی از ارگان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد و هدف آن دو موضوع سرنگونی حکومت فعلی عراق و از میان برداشتن و عدم ادامه حرکت بزرگ اربعین بود.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به افزایش آگاهی و بصیرت روزافزون مردم عراق خاطرنشان کرد: حکومت عراق نه تنها تضعیف نشد؛ بلکه تثبیت شده و مردم آن متوجه فریبکاری آمریکا شدند.

وی گفت: در اربعین همه هم و غم دشمن، حضور ایرانی‌ها بود؛ اما نه تنها حضور زائران ایرانی کاهش پیدا نکرد بلکه بسیار بیشتر از سال‌های قبل همه بود و نه تنها از ایران؛ بلکه از چهار قاره زائران اباعبدالله(علیه السلام ) در حرکت بزرگ اربعین حضور دارند و همچنان تعداد زائران روبه افزایش است.

امام جمعه شهرکرد موفقیت را براساس آموزه های الهی، درگرو قرارگرفتن حول  محور ولی امردانست و  بصیرت مسلمانان را عامل ناکامی دشمنان اسلام برشمرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به ۲۶ مهر سالروز ترور سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و ده‌ها شهید سنی و شیعه در مراسم وحدت در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان، گفت: از آنجا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند وحدت بین شیعه و سنی را ببینند این ترور کور را همچون دیگر جنایات خود برنامه ریزی کردند، غافل از آنکه این اقدامات وحدت را بیشتر و پررنگ‌تر می‌کند.

حجت الاسلام نکونام به یکم آبان سالروز شهادت فرزند برومند امام راحل در سال ۵۶ اشاره کرد و افزود: شهادت سید مصطفی خمینی همچون جرقه‌ای برای ادامه راه انقلاب اسلامی بود تا زمانی که این انقلاب در سال ۵۷ به بار نشست.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به روز ملی روستایی و عشایری از مسئولان خواست تا برای آبادنی روستا‌ها و رفع مشکلات عشایر بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی کنند.

ارسال نظرات