خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: معرفی فرهنگ عاشورا بعنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران های بشری از دستاوردهای اجتماعی اربعین است و راهپیمایی اربعین وفاق اجتماعی را در میان جامعه اسلامی به منصه ظهور رسانده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۰۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در جلسه مکارم اخلاق و معنویت مدیران استان با بیان اینکه بعد از واقعه کربلا تمامی دستگاه های تبلیغاتی برای منزوی کردن مسئله عاشورا تجهیز شده بود، گفت: دشمنان اهل بیت در تلاش بودند که آموزه های عاشورا به نسل های بعد منتقل نشود اما در اربعین با تدبیر خاندان رسول اکرم(ص) یاد نهضت حسینی برای همیشه زنده شد.
وی با تاکید بر توجه به وحدت عزت بخش اربعین در جهان اسلام گفت: اتحاد مسلمانان با فرق مختلف در اربعین شکوه همبستگی اسلامی را به نمایش گذاشته است.
حجت الاسلام آل هاشم از اربعین بعنوان یک مانور و رزمایش یادکرد و گفت: راهپیمایی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای تجلیل در فرج امام زمان)عج( است. این حرکت زمینه شکل گیری امت اسلامی و تحقق بخشیدن همان تمدن نوین اسلامی است.
امام جمعه تبریز اظهارداشت: اربعین بر محور فضائل الهی ظلم ستیزی، ذلت ناپذیری، ایثار، شهادت و ایمان به حقیقت دین با تبعیت از الگوی تجسم یافته این آموزه ها یعنی امام حسین)ع) شکل یافته به مثابه عاملی نیرومند توانسته است همبستگی و وفاق اجتماعی را در میان جامعه اسلامی به بهترین شکل ایجاد کند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: راهپیمایی اربعین حسینی و فرهنگ همبستگی بی نظیر که امت واحده اسلامی به شکل متحد انجام میدهند چشم انداز تمدن نوین اسلامی را نمایان خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اجتماعی اربعین گفت: معرفی فرهنگ عاشورا بعنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران های بشری می باشد، همینطور تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان و توسعه فرهنگ اصیل اسلام در مقابل اسلام آمریکایی در جهان رشد اسلام خواهی در بستر اربعین است.
حجت الاسلام آل هاشم یکی دیگر از این دستاورد ها را عینیت بخشیدن به آموزه های اصیل اسلامی در عرصه همبستگی و وفاق اجتماعی دانست و گفت: ایجاد زمینه مناسب برای وحدت و یکپارچگی فزون تر جهان تشیع در موضع گیری های جهانی و تاثیرگذاری بر آنها با شکل گیری امت واحده اسلامی است.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: راهپیمایی اربعین گامی مهم و اساسی در تحقق زمینه های تمدن نوین اسلامی است، از این رو نباید به موضوع اربعین ساده نگاه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها