استاندار خراسان رضوی:

نحوه برگزاری و محتوای کنگره شهدا بسیار مهم است

استاندار خراسان رضوی نحوه برگزاری و محتوای کنگره شهدا را بسیار مهم دانست و گفت: این کنگره در خراسان رضوی باید نسبت به سایر استان‌ها متفاوت‌تر برگزار شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۹۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید استان که با حضور مقامات ذی ربط در دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا با فداکاری بی منت به جبهه‌های جنگ و دفاع از اسلام و انقلاب رفتند تا در راه انقلاب به شهادت رسیدند لذا بر اساس اعتقادات ملی و دینی وظیفه داریم یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

وی نقش خراسانی‌ها در دفاع مقدس را برجسته دانست و ادامه داد: وجود امام رضا (ع) در مشهد به عنوان شهید شاخص استان و کشور افتخاری ویژه محسوب می‌شود، به همین دلیل کنگره مذکور در خراسان رضوی باید نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت‌تر برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع نحوه برگزاری و محتوای کنگره شهدا بسیار مهم است، اضافه کرد: در گام دوم انقلاب که نسل امروز آن روز‌های دوران دفاع مقدس را درک نکرده است، باید با سیاست گذاری درست و بدون افراط و تفریط و بر اساس نگاه مقام معظم رهبری، با استفاده از ابزار‌های جدید برای نسل حال حاضر آرمان‌های شهدا را تبیین کرده و بازنمایی کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در حوزه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت افراط و تفریط‌هایی صورت گرفته است، افزود: متاسفانه برخی از مداحان فرهنگ دفاع مقدس را به نحوی جلوه داده اند که موجب وهن آن دوران و آرمان‌های انقلاب اسلامی شده، این در حالی است که دفاع مقدس با شجاعت، عقلانیت و تدبیر فرماندهان و رزمندگان به پیروزی رسید.

وی ضمن اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ هزار داوطلب رزمنده خراسانی در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: بسیاری از ادبیات رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل امروز غریب و ناشناخته است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: باید سیاست‌های برگزاری کنگره شهدا به نحوی تدوین شود که سلیقه‌ای نبوده و امکان تغییر سیاست‌های کلی در بخش‌های اجرایی وجود نداشته باشد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: باید نقاط قوت و ضعف کنگره‌های مشابه برگزار شده در سایر استان‌ها بررسی شده و در برگزاری کنگره شهدای خراسان رضوی مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بنده اصرار داشتم با حضور استاندار خراسان رضوی این جلسه برگزار شود، چون ایشان از یادگاران دوران دفاع مقدس و فرماندهان لایق آن دوران بودند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی، استاندار خراسان رضوی را یکی از مواریث دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: کنگره شهدای قبلی در حوزه پیگیری مسائل و در جمع‌آوری اسناد، اشکالاتی داشت که ان شاالله در این دوره برطرف شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار