تولیت آستان قدس رضوی طی دیدارهایی جداگانه با تولیت‌های آستان‌های مقدس امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابالفضل العباس علیه‌السلام دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۸۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این دیدار‌ها ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی شایسته و سخاوتمندانه ملت عراق از زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گفت: از مهمان‌نوازی ملت عراق نسبت به زائران امام حسین علیه‌السلام صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم، حقیقتا مردم عراق در ایام اربعین با جان و دل هر چه دارند را برای خدمت به زوار اباعبدالله علیه‌السلام در طبق اخلاص می‎گذارند و حق مهمان نوازی زائران را به شایستگی به جای می‌آورند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از مرز‌های عراق تا شهر‌های مقدس نجف و کربلا، عنوان کرد: همان گونه که در شهر‌های مقدس نجف و کربلا و مسیر راهپیمایی اربعین تمام مردم و مسئولان عراق مهمان‌نوازی شایسته‌ای از زائران برای تشرف آن‌ها به عتبات عالیات با کمترین مشکل را دارند، با توجه به خیل عظیم زائران حسینی بسیار خوب است که برای توسعه خدمات حمل و نقل زائران از مرز‌ها تا شهر‌های نجف و کربلا نیز تدابیری اندیشیده شود تا مشکلی که زائران در مرز‌ها هنگام ورود به خاک عراق با آن مواجه هستند نیز مرتفع شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل به ویژه احداث خطوط ریلی از مرز‌های عراق تا شهر‌های مقدس نجف و کربلا، می‌تواند در تسهیل شرایط تشرف زائران سیدالشهدا علیه‌السلام نقشی مهم ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عشق به ائمه اطهار علیهم‌السلام را محور اتحاد دو ملت ایران و عراق دانست و عنوان کرد: پیوند ملت‌های ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و عشق نسبت به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و اولاد پاک ایشان محور این پیوند، دوستی و اخوّت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: دو ملت بزرگ ایران و عراق بارها، چه در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین و مهمان‌نوازی‌های مخلصانه مردم عراق و چه در نبرد علیه داعش، یگانگی و اخوّت خود را نشان داده‌اند و دشمن هیچ گاه نخواهد توانست این اتحاد را که محورش اسلام و محبت اهل بیت علیهم‌السلام است، بشکند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها