رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقده خبر داد
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقده گفت: اشیای عتیقه از قاچاقچیان در نقده کشف شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۵۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

حامد پرورش امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نقده، اظهار کرد: تعدادی اشیاء عتیقه از قاچاقچیان در نقده کشف شده و سه نفر دستگیر شدند.

وی افزود: درپی وصول خبر مبنی بر نگهداری و فروش اشیاء عتیقه در یکی از منازل شهر نقده، اکیپی از پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به همراه نیروی انتظامی و با دستور قضائی، به محل اعزام شدند که درنهایت منجر به کشف تعدادی اشیا فرهنگی – تاریخی و دستگیری عوامل مرتبط شد.

این مسوول گفت: در عملیات مشترک یگان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، سه نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و اشیاء موجود که شامل مجسمه‌های سفالی، تعدادی سکه، سنگ‌های شکلدار، کوزه و اشیا تزئینی بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین یک عدد دستگاه فلزیاب و یک دستگاه تراش سنگ نیز کشف و ضبط و در اختیار نیروهای انتظامی و یگان میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت و در نهایت باند سه نفره‌ای که به خرید و فروش و حفاری اشیاء عتیقه مشغول بودند متلاشی شد.

پرورش گفت: براساس موادی از فصل نهم قانون تعزیزات، هرگونه حفاری غیر مجاز و خرید و فروش اشیا و اموال فرهنگی – تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات