روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر در موکب امام حسن عسکری (ع) ازنا اسکان می‌یابند

مسئول موکب امام‌حسن عسکری(ع) شهرستان ازنا در شهر کربلا گفت: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از خدمات اسکان ما بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۴۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان، عبدالله حاجی‌وند  امروزدر جمع خبرنگاران گفت:  موکب امام‌حسن عسکری(ع) شهرستان ازنا به‌مدت چهار سال بوده که با مجوز رسمی ستاد ‌عتبات در حال خدمت به زائران حسینی‌ است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی به زائران اباعبدالله ارائه می‌شود. تصریح کرد: ما به‌صورت شبانه‌روزی از ۲ هزار زائر پذیرایی می‌کنیم.

مسئول موکب امام‌حسن عسکری(ع) شهرستان ازنا در شهر کربلا خاطرنشان کرد: اسکان موکب امام حسن عسکری(ع) شهرستان ازنا در بخش مردان و زنان دایر بوده و روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات اسکان ما بهره‌مند می‌شوند.

حاجی وند با تاکید بر اینکه برپایی مواکب ایرانی در کشور عراق یک عقد اخوت بین دو ملت ایران و عراق برقرار کرده و امیدواریم که روزبه‌روز راه و روش امام‌حسین(ع) در جهان بیش‌تر و گسترده‌تر شود، افزود: موکب ما به‌صورت ویژه در ایام اربعین دایر بوده و هم‌چنین در طول سال نیز مقدمات سفر به کشور عراق و برپایی موکب را در دستور کار داریم.

وی  بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های آینده ایام اربعین با روزهای گرم سال مصادف می‌شود باید سیستم‌های سرمایشی به‌صورت اساسی در دسترسی مواکب قرار بگیرد، هم‌چنین رانندگانی که تجهیزات مواکب به کشور عراق را حمل می‌کنند اغلب با کمبود سوخت روبه‌رو می‌شوند و تدابیری باید اندیشیده شود تا آنان در کشور عراق کمبودی در زمینه تأمین سوخت نداشته باشند.

مسئول موکب امام‌حسن عسکری(ع) شهرستان ازنا گفت: منابع مالی موکب شهرستان ازنا کاملاً مردمی بوده و تمام نذورات مردم در راه خدمت به زائران اباعبدالله هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار