خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دستگاه تعلیم و تربیت بعنوان یک نهاد انسان ساز در گام دوم انقلاب، علاوه بر تغییر در رویکرد تک بعدی آموزش به رویکرد آموزش و پرورش، باید در کالبد و محتوای برنامه های فرهنگی نوآوری داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۴۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران برتر آموزش و پرورش در طرح مدرسه انقلاب انجمن اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه استکبار در حوزه فرهنگی و تربیت با جامعه ایرانی در جدال است، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران انقلابی فرهنگی بود و امروز بیشترین تهدیدات علیه آن فرهنگی است اما این تهدیدات را با برخورد چکشی و سخت نمیتوان پاسخ گفت بلکه باید خاکریزی های اعتقادی را با گسترش فعالیت های فرهنگی محافظت کرد.
وی با اشاره به برخی ناهنجاری های اجتماعی بوجود آمده ، بی بندو باری های جامعه را موفقیت های جنگ نرم دشمن دانست و افزود: اگر نگاهی دقیق به اتفاقات خیابان های خاص شهر داشته باشیم متوجه میشویم که برخی ها با هدایت دشمن ماموریت دارند جوانان را به سمت مدگرایی سوق دهند و مد روز را با رفت و آمد های مکرر در آن خیابان ترویج دهند.
حجت الاسلام آل هاشم ترویج مدگرایی را مصداق بارز تهدیدات فرهنگی برشمرد و اظهارداشت : نباید به بهانه کمبود منابع مالی برنامه های فرهنگی را تعطیل کرد بلکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید کالبد و محتوای برنامه های فرهنگی و پرورشی نوآورانه باشد.
امام جمعه تبریز وظیفه آموزش و پرورش را در راستای فعالیت های فرهنگی سنگین ارزیابی کرد و گفت : تاثیری که یک معلم در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد شاید بیشتر از والدین آن کودک باشد از این رو اولیا و مربیان مدارس با سختی و حساسیتی که در شغل خود دارند میتوانند در هدایت علم آموزان خود نقشی موثر و ارزشمند ایفا بکنند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه درقرآن کریم در 4 بخش به تعلیم و تربیت اشاره شده است گفت : در این کتاب الهی سه مرتبه تربیت به تعلیم مقدم شمرده شده و تنها در در یک مورد آن تعلیم بر تربیت ارجحیت داده داشته است.
امام جمعه تبریز گفت: تا تعلیم نباشد تربیتی در کار نیست و هدف اصلی تربیت است اما برای رسیدن به آن نیازمند تعلیم هستیم.
حجت الاسلام آل هاشم با استناد به آیات قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت ، کار آموزگاران را بسیار مهم دانست و گفت : همان طوریکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند ارتقا تحصیلی دانش آموزان باید اولویت خانواده ها و اولیا و مربیان مدارس باشد اما این به آن معنی نیست که دانش آموزان را از مسائل روز جامعه بیگانه نگه داریم.
وی تاکید کرد: مدارس و دانش آموزان باید با بالاترین سطح آگاهی سیاسی و بصیرتی در میدان عمل حضور داشته باشند.
در ابتدای این دیدار پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و تعدای از مدیران برتر مدارس که در طرح مدرسه انقلاب موفق به کسب رتبه برتر شده بودند به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات