خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین عنوان کرد: سعی ما بر پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است
کد خبر: ۹۱۸۴۰۶۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی استان قزوین با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز و مدیران کل استان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: کارگروههای متناظر شهرستان تشکیل شده است و برنامه زمانبندی برگزاری جلسات ستاد به اعضا ابلاغ خواهد شد، محور، قانون است وخواستار انتخاباتی سالم با حضور حداکثری می باشیم و باید کار همه ستادها وکارگروههای انتخاباتی حول این محور باشد.

وی گفت: هر کسی در هر جایگاه و مقامی قبل ، حین انتخابات و بعد از آن مرتکب جرمی شود، توسط مراجع قضایی استان برخورد لازم با وی انجام خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان گفت: بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ریاست قوه قضاییه در خصوص جرائم انتخاباتی برای همه دستگاه های اجرایی استان ابلاغ گردید تا در شورای اداری مطرح شود، بر این اساس بنای ما بر پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی و برگزاری انتخابات سالم است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: وظایف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید مطابق بخشنامه رییس قوه قضاییه اجرا شود، جرایم عمومی و انتخاباتی قبل از انتخابات و بعد از انتخابات توسط شورای نگهبان و انتخابات و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری احصاء و دسته بندی شود و چاپ گردد.

وی افزود: ستاد پیشگیری و ستاد امنیت انتخابات و سایر کمیته ها باید مکمل یکدیگر بوده تا در انعکاس فوری وقایع و رویدادها عملکرد خوبی داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ستادهای شهرستانی روزانه باید وقایع و حوادث مرتبط با انتخابات من جمله فضای مجازی را رصد و به دبیرخانه ستاد استان منعکس نمایند تا به هیئت اجرایی و نظارت انعکاس یابد و همه دستگاه ها ی اجرایی باید همکاری لازم را در جهت پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بیان داشت: همه مدیران در فضای مجازی شهرستان ها شناسایی شده و روسای دادگستری ها و دادستان ها جلسات توجیهی برای آن ها برگزار نمایند و ستادهای شهرستانی و ستاد استان مکلفند براساس وظایف تعیین شده در بخشنامه صادره از طرف ریاست معطم قوه قضائیه عمل و توجه ویژه به اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

۱۰۱۰/د۳۰/پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها