سرپرست انجمن خوشنویسان کردستان گفت: نمایشگاه دستخط با حضور اساتید خوشنویسی کشور در دو شهر مریوان و سنندج افتتاح می‌شود و کردستان هفتمین استان میزبان کشور برای برپایی این نمایشگاه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۸۴۰۳۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  امجد افتخار صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط که متشکل از خطوط اساتید کشوری از جمله غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و بنی رضی است در شهر‌های مریوان و سنندج برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با حضور خود اساتید خوشنویسی کشور ظهر امروز در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در بردارنده ۶۰ اثر ارزشمند از اساتید خوشنویسی یاد شده است.

افتخار  هدف از برپایی نمایشگاه دستخط در استان کردستان را آگاهی بیشتر مردم شهر برای دیدن آثار اساتید رده اول ایران در عرصه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: باید مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما با اساتید این عرصه و هنر آن‌ها آشنا شوند و علاوه براین استان کردستان از نگاه انجمن خوشنویسان ایران از استاان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود.

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان بیان کرد: آئین افتتاح نمایشگاه دستخط شهرستان سنندج بعدازظهر روز جمعه ۲۶ مهرماه جاری در سالن اجتماعات بانک ملی ایران با حضور مسوولان استانی و اساتید خوشنویسی کشور برگزار می‌شود.

افتخار با اشاره به رشته‌های تخصصی آثار ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه در بردارنده آثاری در شاخه‌های تخصصی خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ است که در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که در سطح استان‌های کشور برپا می‌شود، عنوان کرد: کردستان هفتمین استان میزبان نمایشگاه دستخط در کشور است و پیش از این نیز در موزه بانک ملی تهران این نمایشگاه دایر بود.

انتهای پیام/g.s
ارسال نظرات