معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارداشت: اطلاع‌رسانی در خصوص نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای یکی از اهداف اصلی روز جهانی غذا است که وزارت بهداشت سعی دارد این نشانگرهای رنگی را روی تمام محصولات غذایی به چاپ برساند.
کد خبر: ۹۱۸۴۰۲۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نعمتی در نشست خبری روز جهانی غذااظهار داشت: علت نامگذاری این روز، اهمیت غذا است. «رفتار ما آینده ما را می‌سازد، رزیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» به عنوان شعار امسال روز جهانی غذا انتخاب شده است. وزارت بهداشت ایران هم شعار جهانی را با اندکی تغییر به «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» تبدیل کرده است.

وی  راجع‌به وظایف این معاونت، گفت: وظیفه ما، نظارت بر حوزه غذا و دارو است. ما حدود ۱۵۵ پرسنل داریم که حدود ۱۷ نفر آن بازرس هستند. در حال حاضر یک هزار و ۸۴۴ واحد در استان فعالیت می‌کنند که اینها شامل واحدهایی مانند شرکت‌های تولیدکننده محصولات خوراکی و آشامیدنی هستد. همچنین ۲ هزار و ۸۴۱ بازدید هم داشتیم که ۹۱ مورد منجر به معرفی واحدهای متخلف به مراجع غذایی شده است.

نعمتی در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر اتفاقات رخ داده در شرکت داروسازی زهراوی، عنوان کرد: ماجرایی که در شرکت زهراوی افتاد و به آن شکل منعکس شد، یک مقدار از واقعیت دور بود. دادستانی هم به این موضوع ورود کرد و به این نتیجه رسید که مواد اولیه فاسد در تهران معدود شده است. در نتیجه، پرنده شرکت زهراوی هم مختومه شد.

وی با بیان اینکه «در ایران گرسنگی آشکار نداریم»، یادآور شد: گاهاً در کشور ما فقط گرسنگی پنهان گاهاً به وجود می‌آید. آمارهایی که از سوی سازمان ملل درباره گرسنگی منتشر می‌شود، بیشتر درباره کشورهای آفریقایی صدف می‌کند. میزان اضافه وزن و چاقی که داریم، با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبربز در پایان خاطرنشان کرد: در تامین مواد اولیه داروها مشکلاتی وجود دارد. بخشی از این مشکلات هم به خاطر تشدید تحریم‌هاست، اما در کل وزارت بهداشت دائما با بانک مرکزی در حال تعامل است که مواد اولیه را خریداری کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات