خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن « ستاد اربعین شهرداری منطقه 20 » با امکان دسترسی موقعیت مکانی، جستجو اماکن و موقعیت افراد گمشده همزمان با روز اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۳۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی به اماکن و امکانات مورد نیاز زائران و راهپیمایان پیاده روی اربعین حسینی، اپلیکیشن « ستاد اربعین شهرداری منطقه 20 » همچون سال گذشته با امکان نصب بر روی سیستم عامل های اندروید در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

افشار با بیان اینکه راه اندازی این اپلیکیشن گام دیگری در راستای گسترش نرم افزارهای هوشمند و خدمات رسان است، افزود: با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن های همراه، موقعیت مکانی هر کاربر بر روی نقشه مشخص و امکان جستجو و فاصله وی با نزدیکترین اماکن خدمات رسان نظیر مسجد، مدرسه، غرفه فرهنگی، سرويس بهداشتی، ايستگاه اتوبوس، شرکت شهر سالم، اورژانس 115، آتش نشانی، فوريتهای شهری 137، ايستگاه صلواتی، جايگاه مادر و کودک، ستاد گمشدگان، غرفه پسماند، خودروی پسماند، ماشين آلات پشتيبان شهرداری، ماشين آلات انضباط شهری، ستاد مدیریت نواحی فراهم می شود.

وی افزود: نمایش مسیر خیابان های مهم و اصلی مسیر پیاده روی اربعین به همراه نام خیابان ها بدون نیاز به اینترنت، نمایش موقعیت فعلی کاربر، جستجو اماکن بر اساس نزدیکترین ها به من، امکان انتخاب مناطق مورد نظر و ثبت اطلاعات آن و ثبت نام خادمین افتخاری اربعین حسینی از دیگر  امکانات این اپلیکیشن است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری منطقه 20 توانایی ثبت گمشدگان را از دیگر امکانات این اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: امکان ارسال موقعیت از طریق پیام کوتاه و سایر شبکه های اجتماعی به مخاطبین خود در صورت گم شدن و نمایش موقعیت فعلی شما بر روی نقشه گیرنده پیام وجود دارد.

شهردار منطقه 20 افزود: در این اپلیکیشن در قالب مشارکت های شهروندی امکان برگزاری مسابقه شامل دل نوشته، توئیت و عکاسی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی پیش بینی شده است.

افشار با اشاره به اینکه تمامی امکانات پیش‌بینی‌شده در این اپلیکیشن بسیار ساده و پرکاربرد است گفت: احادیث و آموزه‌های دینی نیز بخش دیگری از این نرم‌افزار است.

وی اظهار داشت: حجم این اپلیکیشن ۲ مگابایت است و فایل دانلود این نرم‌افزار از طریق کافه بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app/ir.region20tehran.rozrayteh و مایکت به آدرس  https://myket.ir/app/ir.region20tehran.rozrayteh ,  همچنین بر روی سایت اینترنتی شهرداری منطقه ۲۰ http://region20.tehran.ir قرار گرفته و برای تمامی شهروندان قابل دسترس است.

رونمایی از اپلیکیشن « ستاد اربعین » با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه 20، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و شمیرانات و مدیران ارشد این منطقه و تعدادی از اصحاب رسانه شهرری در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 انجام شد.

 

ارسال نظرات