خبرهای داغ:
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان خبر داد
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان از انجام ۱۶۸ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۱۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴

انجام ۱۶۸ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت استان همدانحسین روغن‌کار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال، مشکلات حقوقی ۶۷ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۲۲ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل ‌شده است، گفت: ۵۹ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان گفت: تهیه و تنظیم ۱۴۴ مورد دادخواست، شکوائیه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام ۱۶۸ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۲۴ جلسه دادرسی و پیگیری سه مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

روغن‌کار همچنین اعتراض و درخواست تجدیدنظر در دعوی برای ۱۳ پرونده و معرفی ۴۹ پرونده به کانون وکلا برای اخذ وکیل معاضدتی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد.

وی در ادامه گفت: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال می‌باشند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین ۱۱ مورد سازش بین اصحاب دعوی و ۱۳۴ موردقرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در سال ۹۸ برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای ۴۵ نفر و برگزاری ۱۱ دوره آموزشی برای ۳۲۷ نفر انجام‌شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه با بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون وکلا نیز جهت مساعدت‌های حقوقی مددجویان امضاشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات