خبرهای داغ:
ستاری گفت: توسعه توسط خود شما در استان اتفاق می افتد. اگر می خواهید فرزندانتان از کشور خارج نشوند خودتان باید زمینه ساز توسعه در کشور و استان باشید
کد خبر: ۹۱۸۳۸۹۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قزوین، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور هیات همراه وی و هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: استان قزوین دارای بزرگان تاثیرگذاری در انقلاب بوده و همچنان مهد پروش این بزرگان در عرصه های مختلف کشور می باشد.

وی گفت: ما در معاونت علمی تعاریفی داریم که مفاهیمی مانند توسعه را در بر دارد. توسعه یک مفهوم درون زا می باشد. شما مسوولان استانی نیز باید در درون استان بخواهید تا توسعه اتفاق بیفتد و اگر فکر کنیم که می توانیم با روش فروش نفت به توسعه دست یابیم، اشتباه است.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌ قزوین اظهار کرد: توسعه مفهومی درون زاست. مفهوم تکنولوژی نیز همین است و خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است و از طریق یادگرفتن توسعه ایجادمی شود.

ستاری عنوا کرد: باید تلاش کنیم تا جامعه توسعه یافته ایجاد کنیم. تکیه بر خام فروشی به هر شکلی باشد کاری اشتباه است و اصولا اگر باخام فروشی بخواهیم کشور را اداره کنیم احتیاج به علم نداریم.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیان، دانشی است که یک ماده خام اجرا شود. این دانش احتیاج به اکوسیستم و زیست بوم دارد. زیست بوم روح حاکم بر استان است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: کارآفرینی یک ارزش نیست. باید محیط مناسب برای کارآفرینی در استان ایجاد شود. در اقتصاد دانش بنیان یک زیست بوم نیاز است که استان قزوین دارای این زیست بوم است. استان قزوین استانی دانشگاهی است و دانشگاه های فوق العاده ای در حوزه های علمی دارد همچنین داشجویان خوبی در حوزه های علمی در دانشگاه های استان تحصیل می کنند و خوشبختانه توسعه های صنعتی که در دهه های قبل در استان های دیگر وجود دارد در این استان اتفاق نیفتاده است.

ستاری اضافه کرد: توسعه زمانی اتفاق می افتد که از داخل جامعه بجوشد . باید زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد. در حوزه پژوهش هم توصیه ما این است که اولا محصول از پژوهشی بیرون می آید که سرمایه گذارش بخش خصوصی باشد. زمانی مردم جنس حاصل از پژوهش را می خرند که بخش خصوصی در آن ورود داشته باشد و این درحالی است که دولت باید زیرساخت های صنعت را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان پتانسیل بسیار خوبی دارد و در خصوص واگذاری زمین آن نیز استان باید پیگیر بوده و ما نیز از تصمیم استان حمایت می کنیم.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌ قزوین با اشاره به ایجاد شهر هوشمند اظهار کرد: شهر نوآور شهری است که مردم تا لحظه مرگ به دنبال نوآوری و تحت آموزش هستند . برای این اتفاق نیاز به شتاب دهنده هایی داریم که با حضور جوانان خلاق اداره شود.

ستاری در ادامه بیان کرد: ما در معاونت علمی، موظفیم مشکلات شرکت های دانش بنیان استان را برطرف کنیم و باهم در مبارزه اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد نفت که مبارزه ای تاریخی و مهم است و از فرهنگ جامعه تا اتفاقاتی که باید در بحث قوانین و مقررات در دستگاه ها و جامعه رخ دهد، حضور داریم.

وی افزود: ما سالیان سال است که وارد کننده هستیم و برای خروج از این امر مبارزه در تمام حوزه ها لازم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه توسط خود شما در استان اتفاق می افتد. ما ابزار هستیم و مردم و مسوولان استان باید این امر را برای فرزندان خود رقم بزنند. اگر می خواهید فرزندانتان از کشور خارج نشوند خودتان باید زمینه ساز توسعه در استان باشید.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه استان قزوین جزو رده های پایین بیکاری در کشور است اما همین میزان بیکاری نیز زیبنده استان نیست و باید با همت مسوولان استان این میزان به حداقل ممکن برسد.

ستاری گفت: با وجود تمام تحریم های موجود، سرمایه گذاران سربازان ما و در خط مقدم هستند و ما نباید در مسیر آنها سنگ اندازی کنیم. باید شرکت های خود را تقویت کنیم و امکانات را در اختیار آنها قرا دهیم. هر مشکلی در بحث اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در استان وجود داشته باشد ما آمادگی بررسی و رسیدگی به آنها را داریم.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها