حجت الاسلام یوسفی، نهضت اربعین را عامل بیداری ملت ها دانست و گفت: شور و احساس و عشق و ایمان خالصانه به هدف در پیاده روی اربعین موج می زند.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۵۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج، اظهار کرد: اربعین حسینی نهضتی جهانی شده است و ملتهای آزاده را از اقصی نقاط جهان به كربلا كشانده و در مسیر امام حسین علیه السلام قرار داده است و وحدت و بیداری ایجاد نموده كه ترس بزرگی بر دل دشمنان اسلام انداخته و آنان را دستپاچه كرده است.

حجت الاسلام یوسفی افزود: این حركت افرادی را گردهم آورده است كه دارای سلیقه ها و گاها مذاهب گوناگون اند، ولی حول قطب نمای عشق حسینی جمع شده اند و در این مسیر سختی های متعدد را تحمل می كنند، تا شاید ذره ای از مصائب اسرا را درك نمایند و در مصیبت آنان شریك شوند.

وی خاطر نشان كرد: حركت آن روز امام حسین علیه السلام و یارانش امروز به ثمر نشسته و خیل عاشقان را گردهم آورده است كه با تمام وجود و از صمیم قلب هر آنچه كه می توانند در طبق اخلاص گذاشته اند و برای پذیرایی از زائران اربعین به میدان آورده اند تا از این طریق بتوانند دلدادگی خود را به سید و سالار شهیدان ابراز نمایند.

كارشناس مسائل مذهبی افزود: اینكه در این راه همه خود را وقف زائرین نموده اند و در ایثار و خدمت به زوار از یكدیگر سبقت می گیرند نشان از شور و شعور بالای این افراد است كه عرب و عجم و سیاه و سفید برای آنها فرقی ندارد و این همان حرارتی است كه خدا در قلوب مومنان در عشق امام حسین علیه السلام  افروخته است و تا قیامت این حرارت كم نخواهد شد.

حجت الاسلام یوسفی، نهضت اربعین را عامل بیداری ملت ها دانست و گفت: شور و احساس و عشق و ایمان خالصانه به هدف در پیاده روی اربعین موج می زند.

ارسال نظرات