معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در بوشهر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۴۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، الماس گشتاسبی در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به اهمیت مسئله انتخابات اشاره کرد و آن را نشانه و سند مردم سالاری اسلامی و آزادگی مردم ایران دانست و با تأکید بر این نکته که در انتخابات‌های گذشته شاهد شکوه، شور، شعور و مشارکت حداکثری بوده‌ایم اظهار داشت: با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد حضور گسترده آحاد جامعه در این آزمون بزرگ باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر افزود: با تعامل و همکاری همگانی دستگاه‌ها و نهادها با ایجاد امنیت پایدار در این استان زمینه حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات فراهم می‌شود.

گشتاسبی، تجربه فعالیت این ستاد در سال‌های گذشته را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد دخالت در امر اجرا نیست و تلاش می‌کند با رصد و پایش مداوم اطلاعاتی از آراء مردم صیانت نموده و اعتماد و امنیت روانی را در جامعه تزریق کند.

وی خواستار عدم مداخله و سوء استفاده از اموال دولتی و بیت المال در امر تبلیغات توسط دستگاه‌های دولتی و کارمندان دولت شد و این مهم را یکی از اساسی‌ترین موضوعات در انتخابات دانست که در صورت عدم رعایت می‌تواند تبعات منفی بسیاری را متوجه استان، کشور و نظام کند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و از طریق آگاه سازی و اطلاع رسانی قوانین انتخابات سعی می‌شود از جرائم و تخلفات جلوگیری شود و با ایجاد امنیت قضایی در حوزه‌های مختلف انتخاباتی در جهت حضور پرشور و حداکثری مردم تلاش نماییم.

گشتاسبی اظهار داشت: قانون گذار در مواد مختلف قانونی از جمله ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/1378 نقش تشکیلات قضایی را متذکر شده و خواستار ورود دستگاه قضا به تخلفات و جرایم و همچنین انجام فعالیت های پیشگیرانه شده است.

وی در ادامه به موضوعات مختلفی پیرامون برگزاری هرچه بهتر انتخابات و در راستای پیشگیری اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه مجریان، نیروهای امنیتی و انتظامی، رصد تخلفات در فضای مجازی، لزوم برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی توجیهی ویژه مجریان و ناظران ستادهای انتخاباتی، رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی به منظور پیشگیری از تخلفات و جرایم  از مهمترین موضوعات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات