مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد گفت: اربعین، حرکت جمعی ایمانی و تمرین جامعه مومنان است که در شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده ای دارد.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۹۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج ،حجت الاسلام «مصطفی گرجی»، با اشاره به جایگاه زیارت اربعین گفت: درروایتی از امام عسکری (ع) یکی از علامات مومن زیارت اربعین بیان شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می‌دهد، حرکت جمعی ایمانی و تمرین ایمانی جامعه مومنان است که درصورت بندی وآبادانی جامعه مسلمین و شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده‌ای دارد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: یکی از کارکرد‌های اربعین وتاثیر آن درفراینده تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است که درساخت نظام مناسبات انسانی نقشی بی دلیل دارد، زیرا که اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من‌ها و منیت‌ها رنگ می‌بازد و همگان به یک ما تبدیل می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با یاد آوری جایگاه ارزشمند اربعین خاطر نشان کرد: روابط انسانی در اربعین نه براساس ملاک‌های دنیوی وسنجه‌های ملیتی و سیاسی، طبقاتی یا قبیله ای، بلکه برمحور یک امر متعالی و معنوی و محبوب به صورت نظام خادم و زائر شکل می‌گیرد و درنهایت یک شبکه اجتماعی مملو از عشق و محبت ساخته می‌شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات