خبرهای داغ:
وارثی گفت:۴ هزار و ۵۴۹ معلول نابینا تحت پوشش خدمات اداره کل بهزیستی قزوین قرار دارند که از این تعداد ۳هزار و ۴۸۱ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۹۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بااشاره به روز عصای سفید بیان کرد: ۴ هزار و ۵۴۹ معلول نابینا تحت پوشش خدمات اداره کل بهزیستی قزوین قرار دارند که از این تعداد ۳هزار و ۴۸۱ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به علت بروز معلولیت بینایی در این افراد گفت: ۲۳ هزار و ۱۶۹ نفر به صورت مادرزادی، یک هزار و ۱۴۳تن از این افراد به علت بیماری، ۷۵ نفر به دلیل مسایل ژنتیک، ۲۴۴ نفر به علت سانحه، پنج نفر عوارض زایمان و بقیه به دلایل مختلف دیگر دچار مشکل نابینایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: خدمات سازمان بهزیستی به این معلولان که به تناسب شدت معلولیت در چهار دسته خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تقسیم می شود و در حال حاضر خدماتی مانند پرداخت هزینه خرید کاغذ بریل جهت چاپ نشریه مخصوص نابینایان و تکثیر جزوه دانشجویان، خزید تجهیزات توانبخشی برای نابینایان شامل عصای سفید، لوح و قلم، دستگاه ضبط صدا و اسپیکر، ساعت و ماشین حساب گویا و سایر وسایل مورد نیاز به این افراد ارایه شده و یک دستگاه برجسته نگار نیز در حال واگذاری به موسسه نابینایان است تا در اختیار دانشجویان نابینا قرار گیرد.

وارثی همچنین از پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان و دانشجویان نابینا خبر داد و عنوان کرد: ۱۸۵ دانش آموز نابینا تحت پوشش خدمات این اداره کل هستند که از کمک هزینه تحصیلی، هزینه رفت و آمد به مدرسه و شرکت در کلاس های کمک آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۶۰ دانشجوی نابینا در استان افزود: بر اساس تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی، افراد نابینا در صورت پذیرش در این دانشگاه ۲۰ درصد تخفیف شهریه می گیرند و بقیه شهریه نیز تا سقف ۴۰ میلیون ریال از سوی سازمان پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین اضافه کرد: دانشجویانی هم که در دانشگاه های دولتی قبول می‌شوند هزینه تشویقی تا سقف ۱۰ میلیون ریال می‌گیرند.

وارثی، شرکت در کمیسیون تشخیص معلولیت برای بررسی شرایط احراز معافیت سربازی، کمک های موردی، تامین مسکن، تسهیلات خوداشتغالی، کارفرمایی و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی در صورت به کارگیری فرد نابینا را از دیگر خدمات به نابینایان عنوان کرد.
۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها