خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ارتقای علمی از محورهای قدرت هر کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از دستاوردهای علمی جوانان نخبه در کشور گفت: ارتقای علمی از محورهای قدرت هر کشور است و امروز دولت های متکبر غربی با تکیه بر علوم جدید راهبرد سلطه طلبی را در اندیشه های خود پرورش می دهند.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۵۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی استان با بیان اینکه حرکت علمی کشور در سال های اخیر پرشتاب بوده است، افزود: بعنوان نمونه دست یابی و پیشرفت در حوزه فناوری های صلح آمیز هسته ای از کارهای ارزشمند جوانان دانشمند ایرانی است.
وی یکی از وظایف مجموعه های علمی و آموزشی را ارتقا سطح علمی دانشجویان دانست و گفت: توسعه علمی کشور تنها با گسترش فضای آموزشی و امکانات آنها محقق شدنی نیست بلکه باید ارتقا علمی راهبرد اصلی باشد.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با تاکید بر پیوند اقتصاد کشور به دانشگاه ها گفت : رمز پیروزی و خودکفایی کشور ارتباط صنعت و دانشگاه است.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهارداشت: دانشگاه ها در تبیین و گفتمان سازی این راهبرد باید پیشقدم و از موازی کاری در این کار شدیدا اجتناب کنند.
حجت الاسلام آل هاشم سیاست زدگی از آفت های مهم در دانشگاه برشمرد و گفت : دانشگاه باید از نظر بصیرت سیاسی در بالاترین سطح ممنکن باشد اما این به معنی ورود جریانات سیاسی به این مراکز علمی نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد : دانشجویان باید با بصیرت بالای سیاسی به اصل انتخابات توجه کنند و اجازه ورود جریانات سیاسی را به دانشگاه ها ندهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار