خبرهای داغ:
نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم به ریاست آیت‌الله سعیدی و با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و مسئولان ارشد استان در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۰۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم عصر یکشنبه ۲۱ مهرماه با بررسی دو موضوع عفاف و حجاب در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بحث مسجدمحوری و آسیب‌های اجتماعی در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم در این نشست بیان کرد: باید در زمینه عفاف و حجاب طوری برنامه‌ریزی و حرکت شود که مردم خود نسبت به آسیب‌های بی‌حجابی آگاهی پیدا کنند و به میدان بیایند؛ قطعا کار‌ها با حضور خود مردم نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام عزت‌زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و گفت: فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در دو حوزه کاری عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.
 
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مجموعه‌هایی است که حجم بالایی از فعالیت‌های آن به صورت ستادی تعریف شده و حدود ۴۰ نهاد زیرمجموعه این سازمان در حال فعالیت هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که ما به دنبال تقویت مساجد و محوری‌کردن آن‌ها هستیم، ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی به صورت تبلیغی، ترویجی و تبیینی در میان مردم صورت می‌گیرد و این حضور و فعالیت با محوریت مساجد انجام می‌شود.
 
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، دبیر قرارگاه ۱۹ دی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید تلاش کنیم مساجد همچون اوایل انقلاب به جایگاه اصلی خود برسند و به پایگاه اجتماعی تبدیل شوند.
 
وی افزود: فعال شدن کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج، تقویت امامان جماعت و هیأت‌های امنا ما را در این مسیر می‌تواند کمک کند.
 
حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این جلسه تأکید کرد: در بحث عفاف و حجاب نیازمند پژوهش جدی برای رسیدن به هدف هستیم و صرف گزارش‌های کاری مشکلی را حل نخواهد کرد.
 
وی گفت: باید به میزان دربرگیری افراد جامعه کار‌هایی را در زمینه عفاف و حجاب انجام دهیم و کار‌ها نیز از لحاظ کمی و کیفی لازم است دارای استاندارد خوبی باشد.
 
موسوی، مدیرکل اطلاعات استان قم با بیان این‌که بی‌حجابی و بدحجابی باید به عنوان جرم محسوب شده و با آن برخورد صورت گیرد، افزود: برخورد‌های انضباطی در دستگاه‌های دولتی و در ادامه دستگاه‌های خصوصی با افرادی که بی‌حجاب هستند و یا رعایت شئونات اخلاقی را نمی‌کنند تأثیرگذار خواهد بود.
 
وی ادامه داد: اگر تعدادی از افراد در دستگاه‌ها به دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب توبیخ شوند و تذکر دریافت کنند، ما دیگر شاهد برخی بی‌مبالاتی‌ها و معضلات اخلاقی نخواهیم بود.
 
در این جلسه همچنین سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام استان قم، حجت‌الاسلام مظفری رییس دادگستری استان، قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم و حیدری فرماندار قم نیز مطالبی را بیان کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها