دکتر محمود بابایی، معاونت‌ها و مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کرمان را ملزم به توجه به اسناد بالادستی و رویکرد حل المسائلی دانست و ضمن قراردادن مطالبه‌گری در راس فعالیت‌های اساتید بسیجی، اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از ماموریت‌های مهم اساتید بسیجی ارزیابی نمود.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۹۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج اساتید استان کرمان با محوریت بررسی تحولات سیاسی و اجتماعی روز و بررسی اقدامات معاونت‌های سازمان برگزار شد.

تشکیل جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج اساتید کرمان با حضور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

در این جلسه  که دکتر محمد مهدی زاهدی عضو سازمان بسیج اساتید استان کرمان و هیئت اندیشه ورز این سازمان و همچنین ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شرکت نمود، دکتر  محمود بابایی سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان ضمن تشریح دستاوردهای فرهنگی و ساختاری برنامه های اجرا شده توسط این سازمان خصوصا برنامه گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید رویکرد این سازمان را استفاده از ظرفیت سرشار اساتید بسیجی خصوصا جوانان در دستیابی به اهداف مقدس انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب دانست و اعتماد سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به جوانان را سازنده و امید بخش ارزیابی نمود.

در ادامه اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج اساتید استان کرمان نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل روز و مسائل مرتبط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعلام نمودند.

تاکید بر اولویت داشتن برنامه های فرهنگی؛ انتقاد به برخی نابه‌سامانی‌ها در وزارت علوم نسبت به برنامه‌های فرهنگی؛ عدم وجود یک برنامه فرهنگی راهبردی در دانشگا‌ه‌ها؛ کم رنگ بودن عدالت آموزشی؛ عدم توجه محافل دانشگاهی به مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه؛ انحصار ایجاد شده در دانشگاه‌ها و وزارت علوم در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و عدم توازن و عدالت آموزشی در این زمین؛ عدم تمایل دانشجویان به علوم پایه؛ سیستم بانکداری غیراسلامی و عدم توجه محافل علمی دانشگاهی به این مشکل؛ کم رنگ بودن نقش بسیج اساتید در تعیین مسائل فرهنگی؛ عدم وجود تعهد و تخصص توامان با هم در برخی از مسئولین از مهم‌ترین محورها و مطالب مطرح شده از سوی اعضا هیئت اندیشه ورز عبارتند در این نشست عنوان شد.

در ادامه این جلسه دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تبیین مهم‌ترین اقدامات مجلس و کمیسیون آموزش در تحقق مطالبات رهبری و مردم پرداخت.

وی به عنوان عضو هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان کرمان جلسات این هیئت و رویکرد اساتید بسیجی استان کرمان در حل مشکلات جامعه را راهگشا و امیدبخش توصیف کرد.

دکتر زاهدی نگاه مدیریت آموزشی کمیسیون آموزش مجلس به دانشگاه را یک نگاه تمدن ساز توصیف کرد و یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه تمدن ساز را توجه به مطالبات مردم و خدمت به مردم دانست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افراد خروجی از دانشگاه تمدن ساز را افرادی با تفکر دینی و مطابق با آموزه‌های اسلام دانست و تاکید نمود: دانشگاه تمدن ساز باید مسئله محور و ماموریت‌گرا باشد.

عضو هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان کرمان گفت: در بحث پژوهش و فناوری باید از دوره پیش دبستانی آغاز کنیم و کودکان را به تفکر واداریم.

در پایان دکتر محمود بابایی ضمن جمع بندی از مطالب مطرح شده فعالیت معاونت ها و مسئولان کانون های بسیج اساتید را براساس اسناد بالادستی و با رویکرد حل المسائلی دانست.

وی مطالبه‌گری را در راس فعالیت‌های اساتید عنوان کرده  و اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از ماموریت‌های مهم اساتید بسیجی ارزیابی نمود.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

ارسال نظرات