نماینده ولی فقیه درسپاه شهرستان سیرجان گفت:سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۱۳۵۷ به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۴۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان در خصوص سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم منحوس پهلوی اظهار داشت: روز ۲۴ مهر ۱۳۵۷ مانند دیگر روز‌های سخت و تاریخ ساز ایران اسلامی در سینه تاریخ ماندگار شد و از طرفی یادآور جنایت‌های شیاطین روزگار و از طرفی دیگر یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های شیرمردان ایران اسلامی است.

وی درادامه افزود: در آن یوم الله حدود ۲۰ هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران و نیز اولین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی، کلیه مغازه‌ها را تعطیل نموده و در مسجد جامع کرمان اجتماع بزرگی کردند. این بسیار طبیعی است که هر زمان روح خدایی و معنویت در جمعی دمیده می‌شود شیاطین و دشمنان انسانیت و شرافت فعال شده و به دنبال خاموش کردن آن نور الهی می‌روند اما «و الله متم نوره و لو کره الکافرون».

حجت الاسلام محمدی افزود: در آن روز بزرگ ناگهان حدود ۳۰۰ نفر از عوامل رژیم منحوس پهلوی در لباس زاغه نشینان معروف به کولی با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد جامع کرمان حمله کردند و با میله و چوب به جان مردم آزادی خواه و منادیان حق افتاده و پس از ضرب و شتم مردم بی گناه، قسمتی از وسایل مسجد و ساختمان از جمله قرآن‌ها را سوزاندند. آیا چنین جنایتی می‌تواند فراموش شود؟ آیا این جسارت به مؤمنین و مسجد و کلام الله مجید می‌تواند چیزی جز خوی حیوانیت باشد؟ وانگهی! حیوان هم از چنین رفتاری بیزار است و اینجاست که کلام زیبای خداوند در فراز آیه «اولئک کالانعام بل هم اضل» در مورد رژیم پست پهلوی و عواملش ظهور پیدا می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان ادامه داد: بد نیست که سلطنت طلبان و کسانی که سنگ حکومت شهنشاهی را به سینه می‌زنند و بدون مطالعه تاریخ و دانسته یا ندانسته از آن حکومت شیطانی دم می‌زنند این واقعه تلخ تاریخ راهم نیم نگاهی بیندازند. آن روز علاوه بر آن جسارت بزرگ به خانه خدا و کتاب خدا و عزیزان خدا، مغازه‌هایی را که تصویر امام را نصب کرده بودند، غارت نمودند و آسیب فراوانی زدند و هدف شوم رژیم زورگو و ملعون پهلوی از ایجاد این بلوا، بر هم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ایجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود، اما باز هم زهی خیال باطل که ید الله فوق ایدیهم و خداوند مؤمنین را یاری می‌کند و شیاطین اجازه پیشروی و جسارت بیش از این را پیدا نخواهند کرد و پایانی جز رسوایی و خفت و ذلت نخواهند داشت.

حجت الاسلام محمدی اذعان داشت: این حادثه موجب نفرت شدید مردم نسبت به نوکران آمریکا و مزدورانشان شد و امام خمینی رحمت الله علیه در پیامی این اعمال را نتیجه حمله‌های جنون آمیز دانستند.

وی در پایان گفت: سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال ۱۳۵۷ به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود تا نسل سوم و چهارم انقلاب و نسل‌های بعدی این حوادث تلخ تاریخی و جنایات حکومت‌های شیطانی سلطنتی را بخوانند و مورد مطالعه قرار دهند و حتی جا دارد در کتب درسی عنوان‌هایی را با موضوعات انقلاب و جنایات حکومت پهلوی نسبت به این مردم برای دانش آموزان تصویب کنند تا همه بفهمند و بداند که چه به سر این ملت آمده و با چه سختی‌هایی روبرو شدند و دست و پنجه نرم کردند تا شکر خدا این موهبت الهی نصیب شده و در سایه عزت و امنیت به سر می‌بریم؛ و چگونه «إن مع العسر یسرا» به عرصه ظهور نشست.

 

ارسال نظرات