مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) :

صبر بی‌بدیل حضرت زینب (س)،جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفتگو با بسیج گفت: حضرت زینب(س) با استقامت و صبر بی‌بدیل خود جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۱۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

لیلا رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  ضمن تسلیت  فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت:نقش حضرت زینب (س)در احیای تشیع  بسیار با اهمیت بوده و اگر تلاش‌های حضرت زینب(س) برای پیام‌رسانی واقعه عاشورا نبود، شاید امروز ما اطلاعات بسیار کمی از واقعه عاشورا داشتیم و این آثار و برکات برای این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با پیام‌رسانی واقعه عاشورا این واقعه را برای همیشه زنده نگه داشت و پیام شهیدان را به جامعه بشری منتقل کرد،افزود :امروز عشق وشور جهانیان به اهل بیت(ع) وحضور در پیاده روی عظیم اربعین به واسطه رشادت های حضرت زینب(س)است که بعد از واقعه عاشورا که به اسارت در آمدند با بیانات وخطبه های خود در مجلس یزید هدف  قیام امام حسین(ع)را آشکار کرده وچهره واقعی بنی امیه را رسوا نمودند.

 

وی ادامه داد:بیشترین شناختی که ما از این بانوی بزرگوار سلاله عصمت و طهارت پیدا کرده‌ایم به پس از واقعه عاشورا برمی‌گردد و در واقع می‌توان گفت اگر واقعه عاشورا نبود، بسیاری از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نهفته می‌ماند.

 

رمضانی در ادامه بیان داشت:در روایت‌های بسیاری تأکید شده که بسیاری از خصوصیات و کرامت‌هایی در وجود مبارک حضرت زینب (س) وجود دارد که جدا از واقعه کربلا، آن حضرت را به عنوان الگوی کاملی برای زنان و مردان مؤمن معرفی می‌کند .

 

وی  با بیان اینکه مطالعه متن سخنرانی ها وخطبه خوانی های حضرت زینب(س)پس از واقعه عاشورا و الگوگیری از آن برای نسل جوان ضروری است،یاآور شد: آن حضرت، الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی، تربیتی بودند که نتیجه ی آن در علم و تقوی و معاشرت و بردباری و صبر و حماسه و محبت و عشق و دل دادگی و احساس مسئولیت بروز کرده بود.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه جامعه امروز ما در چند محور می‌تواند از حضرت زینب(س)درس بیاموزد افزود: نخستین محور، عبادت ایشان  است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز ترک نشد.حضرت زینب(س) آنقدر به نماز شب عشق می‌ورزید که حتی در شب یازدهم محرم با همه سختی‌هایی که در روز عاشورا به او وارد شده بود، نماز شب خود را ترک نکرد. ویژگی دیگر حضرت زینب(س) شجاعت و شهامت وی است که در میان زنان این ویژگی حضرت زینب(س) بسیار شاخص و بارز بود.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) قیام عاشورا را روایت کرده و به تصویر کشید و این تصویرگری و روایت بی‌نظیر ایشان باعث شد امروز پس از هزار و ۴۰۰ سال، همایش عظیم پیاده‌روی اربعین با حضور ۲۰ میلیون عاشق مسلمان و غیرمسلمان امام حسین (ع) برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار