مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، کمیته امداد هرمزگان با همکاری وکلای نیکوکار مشکلات حقوقی ۶۷۳ خانوار تحت حمایت این نهاد را حل‌وفصل و تعداد ۴۲ پرونده برای دعاوی حقوقی مددجویان تشکیل داده است.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۷۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در خصوص آگاه‌سازی و هدایت مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی توسط این نهاد، گفت: بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مسائل حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خودآگاه نبوده و در احقاق حق خود دچار مشکلاتی می‌شوند که این موضوع زمینه گسترش و تشدید آسیب‌پذیری آنان را فراهم می‌کند.

الهیاری از ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، کمیته امداد هرمزگان با همکاری وکلای نیکوکار مشکلات حقوقی ۶۷۳ خانوار تحت حمایت این نهاد را حل‌وفصل، تعداد ۴۲ پرونده برای دعاوی حقوقی مددجویان تشکیل و برای ۷۷۸ خانوار تحت حمایت کلاس‌های آموزشی با محوریت آشنایی با مسائل حقوقی خانواده برگزار نموده است که به‌منظور ارائه این خدمات به مددجویان استان نزدیک به ۱۴۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به تخصصی و پرهزینه بودن خدمات حقوقی، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۸ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و سایر خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد استان هرمزگان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون هشت میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده که در سراسر استان خدمات حقوقی متنوعی به جامعه تحت حمایت این نهاد ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات