تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه وبویراحمد

استاندار این استان در جلسه شورای برنامه ریزی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد، گفت: از این مبلغ تاکنون ۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۷۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
حسین کلانتری افزود: با تلاش سازمان برنامه وبودجه، مدیران اجرایی و رایزنی‌های انجام شده افزون بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه در این استان جذب شد.
وی ادامه داد: رقم جذب این اسناد در یک ماه گذشته دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران استان را ۱۴ هزار میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: افزون بر پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از این بدهی مربوط به مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی استان در قالب اجرای طرح‌های عمرانی است.
کلانتری با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی سال گذشته برای تهاتر بدهی بخش خصوصی به بیمه تامین اجتماعی و بخش‌های دولتی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجوز صادر کرد، گفت: از این مبلغ تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان بابت تهاتر بدهی بخش خصوصی و پیمانکاران به دولت محقق و اجرایی شد.
وی افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی در این مجوز قید کرده که ۵۰ درصد از مبلغ اختصاص یافته تنها برای پیمانکاران لحاظ شود، برخی دستگاه‌ها در عملیاتی کردن این فرصت کوتاهی می‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران استان را رقم تخصیص اعتبارات متمرکز دولتی با استفاده از ظرفیت‌های قانون موجود در قانون بودجه سالانه کشور به ویژه موضوع بند و تبصره پنج ذکر کرد.
ارسال نظرات