مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: ۲۰۳ واحد تولیدی این استان تحت پوشش استاندارد بوده که ۱۳۷ مورد پروانه استاندارد دارند و نیز ۱۳۸ مورد صنایع ساختمانی شامل شن و ماسه، تیرچه و بلوک سقفی و دیواری، آجر، ایزوگام، سیمان و فوم است.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۶۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
بهمن رحمتی با اشاره به اینکه از ۱۳۸ واحد ساختمانی ۷۲ مورد پروانه استاندارد معتبر دارند، افزود: ۵۲ واحد شن و ماسه فعال در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد که تنها ۳۵ مورد پروانه معتبر استاندارد دارند و بقیه نیز به دلیل نداشتن استاندارد پلمپ هستند.
رحمتی ابراز کرد: ۱۰ واحد بتن آماده، ۵ واحد فوم، دو واحد سیمان مارگون و یاسوج، آجر دهدشت، ایزوگام، ۳۹ واحد در صنعت غذایی و ۳ جایگاه سیلندر پرکنی دارای پروانه استاندارد هستند.
مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ۶۹ واحد تیرچه و بلوک ۲۱ واحد دارای پروانه استاندارد و ۴۸ مورد فاقد این پروانه هستند که تاکنون ۱۴ مورد پلمپ و بقیه در دستور کار است.
رحمتی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد سال گذشته در موضوع استاندارد‌های بین المللی توفیق‌های خوبی داشتند به گونه‌ای که در آسیا بعد از چین و ژاپن رتبه سوم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی تدوین شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۵ استاندارد ملی را تعیین تکلیف کردند که ۱۶ مورد با همکاری دانشگاه‌ها تدوین و چاپ شد.
ارسال نظرات