خبرهای داغ:
رئیس سازمان صمت استان قزوین

سهم 6 درصدی استان از صادرات کشور از لحاظ وزنی

نبیل عنوان کرد: سهم استان از صادرات کشور 6 دهم درصد از لحاظ وزنی و یک ممیز دو دهم درصد از لحاظ ارزی می باشد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۹۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سعید نبیل رئیس سازمان صمت اسان قزوین در کارگروه اشتغال که به ریاست استاندار برگزار شد با اشاره به وضعیت صادرات کشور در شش ماهه نخست سال بیان کرد: صادرات غیرنفتی حدود 70 هزار و 9 تن به ارزش 20 میلیون و 948 دلار بوده که درممقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: میزان صادرات استان از نظر وزنی 430 هزار تن و ارزش دلاری 264 میلیون دلار از مبدا گمرک قزوین به خارج از کشور بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد از نظر وزنی افزایش و 27 درصد کاهش ارزشی داشته است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهار کرد: عراق در رتبه اول کشورهای هدف صادراتی استان قزوین قرار دارد و حدود 45 درصد صادرات استان به این کشور صورت گرفته است.

نبیل عنوان کرد: سهم استان از صادرات کشور 6 دهم درصد از لحاظ وزنی و یک ممیز دو دم درصد از لحاظ ارزی می باشد.

وی افزود: ده قلم محصول اصلی صادرات در استان وجود دارد که از این تعداد سه قلم رشد منفی داشته و شامل شوینده ها 71 درصد کاهش ارزی، شیرخشک و سرلاک و چیپس می باشد و جمعا محصولات صنعتی و معدنی مبلغی حدود پانصد و پنج میلیون دلار صادرات بوده است.

نبیل با اشاره به مشکلات موجود در مسیر صنعت گفت: کمبود نقدینگی، کاهش توان رقابتی، مشکلات مربوط به تعهد ارزی صادرات و واردات، حمل و نقل مواد صادراتی، عدم برندسازی، زمانبر بودن بازپرداخت ارزش افزوده به صادرکنندگان از مشکلات موجود در امر صنایع می باشد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار