مسئول نمایندگی آستان قدس استان مازندران خبر داد؛

توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید» در بین زائران اربعین حسینی مازندران

«محمد اسماعیل امامزاده» از تهیه و توزیع پوستر «زیارت به نیابت یک شهید با ذکر صلوات» در بین زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۸۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ،«محمداسماعیل امامزاده» مسئول نمایندگی آستان قدس استان مازندران ، به تشریح برنامه‌های خادمیاران رضوی استان در روزهای پایانی ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: بیش از 10 هزار خادمیار افتخاری امام رضا (ع) در این دهه با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به ترویج و تبیین سیره رضوی می‌پردازند.

وی برگزاری مراسم‌ دسته‌روی و برپایی «ایستگاه هشتم» در مسیر دسته‌ها و مبادی پرتردد شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: همچنین اجرای ویژه‌ برنامه جاماندگان اربعین در قالب پیاده‌روی و قرائت زیارت اربعین در گلزار شهدا، امامزادگان و اماکن متبرکه استان، مشاوره دینی، اعتقادی و تربیتی و اعزام سخنران و مداح از دیگر برنامه‌هاست.

امامزاده از برگزاری برنامه «اشک ماتم» با موضوع پیامبر اکرم (ص)، امام حسن (ع) و به‌ویژه سیره امام رضا (ع) خبر داد و با بیان اینکه این برنامه به همت کانون شعر و ادب نمایندگی آستان قدس در مازندران برگزار می‌شود، گفت: همچنین برنامه «سایه‌سار رضوان» ویژه کودکان و نوجوانان و طرح «تولی» نیز با محوریت روضه‌های خانگی در منازل مستمندان، زائر اولی‌ها و خادم یاران از جمله برنامه‌های این دهه به شمار می‌آید.

وی در ادامه، تجدید میثاق با شهدا را از برنامه‌های کانون خانواده شهدا بیان کرد و گفت: برپایی «موکب کتاب»، مسابقات کتاب‌خوانی، نذر کتاب، ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان محرومین و نیازمندان از دیگر برنامه‌هاست.

امامزاده همچنین به حضور عاشقان و دلدادگان مکتب اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در همایش عظیم و میلیونی اربعین اشاره کرد و به نقش خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) استان در ارسال اقلام موردنیاز برای پذیرایی از زائران حسینی و برپایی موکب در پیاده‌روی حسینی پرداخت و گفت: به همت خادمیاران رضوی پنج تن برنج، 150 تخته پتو و 800 بالشت تهیه و برای موکب‌های اربعین ارسال شد.

وی به خدمت‌رسانی هزار خادم‌یار رضوی در موکب‌های اربعین اشاره کرد و با اشاره به جمع‌آوری 40 میلیون تومان وجه نقد برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، افزود: همچنین با کمک خادمیاران رضوی استان مقدار قابل‌توجهی اقلام خوراکی از قبیل گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، مواد شوینده و ... تهیه و به موکب داران حسینی تحویل داده شد.

امامزاده در ادامه با اشاره به بسته‌بندی نخود و کشمش تبرک حرم رضوی و توزیع در 15 موکب مازندران، تهیه و توزیع بروشور فرهنگی و پوستر «زیارت به نیابت یک شهید با ذکر صلوات» و اعزام پزشکان و پرستاران را از دیگر خدمات خادم یاران رضوی مازندران در اربعین حسنیی برشمرد.

امامزاده در پایان با اشاره به فعالیت خبرنگاران رضوی جهت پوشش اخبار اربعین حسینی، گفت: نمایندگی این آستان در مازندران در این راستا با دعوت از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اقدام به راه اندازی پویش رسانه‌ای کرده است.

خبرگزاری دفاع مقدس مازندران 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار