کارشناس مسائل دینی گفت: اهمیت اربعین در آن است که در این روز با تدبیر الهى خاندان پیامبر(ص)، نهضت کربلا براى همیشه جاودانه شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۸۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ حجت الاسلام مرتضی داودی،  در آستانه فرارسیدن اربعین سید وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در گفته گو با خبرنگار ما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهى خاندان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم، نهضت کربلا و قیام عاشورا براى همیشه جاودانه شد و اربعین جهانی شده است.

وی افزود: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلى این نهضت، در حوادث گوناگون  از قبیل شهادت حسین‌ بن‌ على علیه ‌السلام در عاشورا  به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل‌هاى بعد از دستاورد شهادت استفاده‌‌ى زیادى نخواهند برد.

 داودی گفت: روز 20 صفر - یعنى اربعین - زمانى است که اهلبیت امام حسین (علیه ‌السلام ‌) یعنى کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند. و روزى است که جابر بن عبدالله، صحابى رسول خدا‌(صلّی الله علیه و آله و سلّم ‌)  از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (علیه ‌السلام ‌) بشتابد و او نخستین کسى است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تأکید کرد: درسى که اربعین به ما مى‌‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌‌ى شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

وی، به سانسور خبرهای مربوط به پیاده روی میلیونی اربعین حسینی از سوی رسانه های استکبار جهانی و مرتجعین منطقه اشاره کرد و افزود: علی رغم تلاش دشمنان برای جلوگیری از انتشار خبر این رویداد عظیم، اقشار مختلف و پیروان ادیان مختلف مجذوب اهلبیت و حضرت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا و روح آزادگی حضرت سیدالشهداء علیه السلام شده اند و هر روز و هر سال  بر علاقه مندان نهضت کربلا افزوده می شود.

ارسال نظرات