خبرهای داغ:
به مناسبت بزرگداشت "حافظ"

نشست شعر خوانی «در کوی نیکنامی» در شاهرود

به مناسبت بزرگداشت روز "حافظ"، نشست ادبی و شعر خوانی «در کوی نیکنامی» با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۷۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت بزرگداشت روز "حافظ" نشست ادبی و شعر خوانی «در کوی نیکنامی» با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان شاهرودی به همت انجمن شعر و ادب این شهرستان در سالن آمفی تئاتر بهمن مجتمع فرهنگی هنری مهر برگزار شد.
در این مراسم دکتر نوید فیروزی استاد زبان و ادبیات پارسی به جایگاه حافظ درادبیات پارسی اشاره نموده وگفت: حافظ یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شاعران تاریخ است؛ به طوریکه در آثار بزرگان جهانی همانند گوته این تاثیر ملموس است.
این مدرس دانشگاه یکی از جلوه‌های شعر حافظ را انس با قرآن دانسته وافزود:افتخار ایرانیان است که در کنار کتب دینی خود، دیوانی از حضرت حافظ را نگهداری میکنند و همانگونه که با قرآن استخاره می‌کنند تفالی هم به دیوان حافظ می‌زنند.
وی افزود: افزون بر این، ویژگی‌های فرم و ساختار شعر حافظ نیز دارای اهمیت است، چنان که استحکام فرم در غزل حافظ باعث برجسته شدن ساختار آن نیز شده است.
یادآور می‌شود ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت حافظ نام‌گذاری شده و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت و یادبودی در سراسر ایران برگزار می‌شود.
نشست شعر خوانی «در کوی نیکنامی» در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها