خبرهای داغ:
مدیرکل اهدای خون استان سمنان گفت: سه هزار و ۶۴۸ نفر از مردم این استان در پویش اهدای آگاهانه خون در ماه محرم شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۴۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اسفندیار عزیزی مدیرکل اهدای خون استان سمنان گفت: پویش نذر اهدای آگاهانه خون همزمان با آغاز ماه محرم، همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد و تا اربعین شهادت امام حسین (ع) ادامه دارد.
او افزود: سه هزار و ۶۴۸ نفر بعد از فراخوان این پویش به منظور اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۴۷ نفر از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون شدند.
عزیزی با اشاره به اینکه بیشترین گروه خونی اهدا شده در استان سمنان در پویش نذر خون امسال A مثبت و O مثبت بود، عنوان کرد: از میان این افراد، ۲ هزار و ۵۶۲ نفر خون، ۲۷۳ نفر پلاسما و ۱۲ نفر نیز پلاکت اهدا کردند.
او اظهار داشت: افرادی که تاکنون به دلیل ازدحام مراجعه‌کنندگان موفق به مشارکت در پویش نذر و اهدای خون نشدند می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این پویش به سامانه نوبت‌دهی به نشانی اینترنتی http://Nobatdehi.ibto.ir و یا به صورت حضوری به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.
عزیزی با اشاره به اینکه برخی شهروندان بنا به دلایلی نمی‌توانند خون اهدا کنند، بیان کرد: این افراد می‌توانند پلاسما و پلاکت خون‌شان را اهدا و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.
وی، هدف از اجرای پویش نذر خون را تامین نیاز‌های ذخایر خونی استان در قالب نیت خیرخواهانه شهروندان در ماه‌های محرم و صفر بیان کرد.
او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مرداد امسال ۶۲ هزار ۱۸۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۵۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش نذر اهدای خون در شهرستان سمنان می‌توانند از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه در روز‌های فرد و از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۹ در روز‌های زوج و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز به مراکز و پایگاه‌ها برای اهدای خون نظر مراجعه کنند.
سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها